Väldigt lugn, bra?
Hej! Jag har varit och köpt mig en liten engelsk undulat idag. När jag släppte ut honom i buren hemma så var han väldigt lugn. Han var lite uppe på några olika pinnar och kolla men sen satte han sig still på en pinne och verkade inte alls pigg eller nyfiken. Han reagerade inte heller om jag hade handen i buren, bara tittade på den. Är det någon som vet vad som ligger bakom detta beteende ? Är det något att oroa sig för?
Engelska undulater är avlade att vara vara lugna och tystare. Har även läst att de kan bli något dåliga flygare, vilket kanske också bidrar till ett mer stillasittande liv. En följd av detta kan bli övervikt som i sin tur kan leda till en rad olika sjukdomar. Så håll koll på din lilla kompis och ge varierad kost. Ha du fågeln ensam? Isf kan den bästa stimulansen för en lycklig fågel vara att skaffa den en kompis. Men engelska undulater är allmänt slöare så det du beskriver känns inte som ngt avvikande beteende. :)
Okej va bra då känner jag mig lite lugnare. Ja tanken va att han skulle få en kompis när jag fått honom lite tam :)
Mm, så som decemberfear skrev, min engelska undulat kan sitta tyst och lugn, medans mina andra undulater flyger runt och skojjar. Ibland är han med och leker men en lugn lek blir det då.