Lärt mig hans svaghet!
Superglad! Har idag fått veta hemligheten med att tamträna Blu, en av mina nya fåglar jag fick förra tisdagen. Han bara älskar att bli kliad påp huvudet, han gick från att bitas och försöka ta sig därifrån till att lungt sitta och följa med mig i handen på bara några huvudkliningar, Höll på med honom i ca 1 timme efter det och det funkar extremt bra! Nu är det nästan bara att lära honom att sitta på fingret så blir han underbar mysfågel! C:
Kollade även på hans fotring som jag vill ta bort, står en enkel 5a på den så den värkar rätt värdelös, kan ju inte e vart han är född eller så på den, hur tar man bort sådanna?
Vad kul med sån stor framgång! Grattis! 🏆
Detta är vad jag googlade fram om ringmärkning hos tamfåglar.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Kan redan sådant, men deta är inte en riktig ringmärkning, utan bara en som skall visa vilken undulat det är i kullen, står bara en 5a på så han är väll den 5te ungen :) men ser ingen mening med den och med alla hans fotproblem så vill jag gärna få av den :)
Ah visste inte att han har fotproblem. Veterinär kanske kan hjälpa med sånt?
Jo det är väl det :) Bara det att mamma hatar att gå till vetrinären, om det inte är ett måste, då hon helst vill att jag löser det på egen hand :/ Så får e ifall det går att få av på annat vis först :)
Är nog svårt att ha nog med händer och jobba med tänger och annat på något så smått och en sprattlande liten fågel utan att riskera att skada fågeln, men någon här kanske har nåt trick i ärmen. :)
Jo, det förstår jag allt :) men om ena håller ifågeln, den andra i foten och någo kliar honmo på huvudet borde det nog inte vara ett större ptroblem ^^
Lycka till :)