Tips på inredning/leksaker?
Hej! Jag har precis köpt mina första undulater, och har lite idé torka när det gäller inredning och leksaker. Så jag undrar vad ni har för något till era undulater? Lite tips på hemmagjorda gungor, klättersaker, leksaker mm? Ni får jätte gärna lägga upp bilder på era skapelser! Undra också hur ni gör med fodergömmor? Har erfarenhet av att pyssla ihop berikningar till större papegojor, så som amazoner, aror, grå jakos osv, men de är lite större och äter lite annat, så vad använder ni som "godis" och hur gömmer ni det? Vill ge det bästa möjliga till mina nya älsklingar så väldigt tacksam för svar!
Vad roligt att du skaffat undulater, de är fruktansvärt härliga djur!
Till min undulat har jag en något större gunga i rep och trä. Den är väldigt populär både som sov/pratplats och repet är roligt att tugga och dra i. Sedan är min undulat väldigt förtjust i speglar. Nu finns de dem som säger att det inte är bra att ha speglar till sina undulater men jag har aldrig sett något konstigt i det. Inget av detta är hemma gjort.
Sedan jag pärlat några kortare trådar med lite större pärlor som jag knutit fast i gallret. De brukar han sitta och dra i och slänga runt.
Förutom vattenflaska, mat, vitaminsten och pinnar så har han inte allt för mycket saker. Han roar sig mest med att sitta och prata, sedan är han ute och flyger väldigt mycket.
Hoppas det har gett dig lite nya idéer :)