Undulater iFokus

Undulater

Etikettfärger-teckningar-genetik
Läst 1965 ggr
dermot
1

Vad heter färgerna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kunnat de innan men jag minns verkligen inte! (Den blåa med vitt huvud har ätit och gosat med maten med hela huvudet, därav han är helt brun i ansiktet xD)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
1

Den gröna och den blå i mitten är samma som på bild nr 1

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
1

Blå med gult huvud (till vänster i #1)

// Anka

dermot
0

Och denna söta tjejen :) Förlåt för de dåliga bilderna, men det är svårt att fota när man inte kan flytta dem direkt. :P

// Anka

Fenix_Chicci
0

Jättesöta :)

Nu ska vi se…
Första hanen är standardtecknad himmelsblå
Honan på samma bild ser ut att vara dominantbrokig mörkgrön (kan även vara ljusgrön viol)
Andra hanen är stadardtecknad himmelsblå gulmaskad typ 1
Andra honan är dominantbrokig koboltblå (är inte helt hundra på att hon är kobolt, men ser mest ut som det)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

dermot
1

#4 Tack så mycket! :) Då har vi alltså tre himmelsblå, en himmelsblå gulmaskad, två dominantbrokade mörkgröna och en dominantbrokad koboltblå här hemma. (2 honor ville inte vara med på foto) :)

// Anka

[CruellaDeVil]
1

Håller med om färgerna utom om dominantbrokigt. Tycker de ser recessivbrokiga ut. Har de brokiga helsvarta ögon eller har de irisringar?

dermot
1

Det får jag återkomma om :)

// Anka