Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 1402 ggr
[NinaCrown]
2

Nya undulater

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter många om och men så kom de små liven hit ändå 😃

Magkänsla hade rätt, det verkar vara otroligt snälla små fåglar. Min gamla herre Zapdos, som vart änkling i början av förra veckan, är i smärre extas av att äntligen ha sällskap igen. De är fortfarande i olika burar (tänkte ha dem så tills de nya fåglarna vant sig vid maten jag köper här i stan och grönsakerna Zapdos är van vid att få varje dag) men de pratar och busar med varandra ändå 🙂

Nästa löning blir det dock att ta nykomlingarna till veterinären för att klippa ner deras näbbar och klor som är allt för långa, men har satt in lite gnagargrejer till dem tills dess 👍 Ultimata vore ju om de lär sig fila ner näbbarna själva!

Nu sitter jag i namnfunderingar i väntan på att deras tupplur ska sluta så att jag kan städa deras bur 😇 Jag gillar teman på namn, och funderar på att ha väldigt korta namn på dem. Just nu lutar det mest åt att kalla dem Odd, Fly och Meme (uttalas Mii-me) 😃

[NinaCrown]
0

En liten dam med för långa klor 😍 Funderar på att kalla henne Odd då jag inte träffat någon undulat med samma täckning som henne förr.

[NinaCrown]
0

En till liten dam, och henne funderar jag på att kalla för Fly 🙂

[NinaCrown]
0

Herren i hushållet med den superlånga näbben, skulle vilja klippa ner den några mm men vet inte om jag vågar göra det själv 🤔

Men är iaf han som är kandidat för namnet Meme 🙂

MimmiH
0

Grattis till de nya familjemedlemmarna. Roligt för din änkling.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

[NinaCrown]
2

#4 Tack 🙂 Är så skönt att se honom glad igen, han har varit så ledsen och nedstämd… Var till och med rädd att han skulle sluta äta för att han var så otroligt hängig.