Undulatdrama
Undulatdrama är på full gång hemma hos mig…
I tisdags vart min lilla herre änkling, och jag började leta efter någon ny fågel han kunde bo med så han slipper vara ensam. Hittar en person som säljer tre st men denna bor i Uppsala, medans jag bor i Västerås.
Ringer runt bland alla jag känner som har bil, men ingen har möjlighet att köra mig för att hämta dem och själv har jag inget körkort. Vet inte om jag vågar ta dem på tåget heller då det tar ganska lång tid att åka den sträckan…
Uggh, känner bara att jag måste få ur mig detta någon stans så jag hoppas ni ursäktar mitt tråkiga svammel. Har ingen som riktigt förstår mig när jag pratar om detta då "det ju bara är fåglar det handlar om" 😕
Jag förstår dig iallafall! Jag har sjuka fåglar och för att ta sig till veterinären behöver jag få bilskjuts då taxi är för dyrt och buss för stressigt för fåglarna. Lade ut en förfrågan på facebook och snälla människor erbjöd sig så nu är skjutsen fixad. Hoppas det löser sig så din pippi får kompis/kompisar snart! 🙂
#1 Det är hemskt när ens fåglar inte mår bra 😕 Tyvärr har även jag försökt mig på facebookvarianten men alla säger att de inte kan…
Får nog bli en undulat från djuraffären här, även fast jag egentligen inte vill stötta den typen av djurförsäljning. Kan ju inte låta gammelgubben sitta ensam bara för att jag ska vara tjurskallig…
Mejlade undulatägaren ändå och sa att jag kan ta tåget och hämta dem om de finns kvar på tisdag. De verkar vara väldigt fina fåglar och jag känner att jag skulle ångra mig om jag inte försöker få hem dem utan tar en djuraffärsundulat istället…
Tills dess ska jag dock fortsätta försöka tvinga med mig någon med bil, då jag inte vet riktigt vart i uppsala det är peronen bor 🤪 Är ju ingen liten byhåla direkt om vi säger så
Lycka till!