Garagefynd! En lek :]
Tjenare! Nu ska vi leka en lek! :D Jag gick just genom vårat fulla garage och råkade snegla på flera roliga objekt som jag tänkte sätta i bruk igen, fast denna gången med nya användningsområden… :]
Eran uppgift är att gissa hur/till vad jag ska använda dem! Allting är undulatrelaterat :]
- _Ett galler till en liten fågelbur
_ - _En botten till en liten fågelbur
_ - _Två kaninmatskålar av plast
_ - _En plast höhäck
_ - _En kaninmatskål till transportbur av plast (kan hänga på galler)
_ - _En gummiskrapa (en ryktborste till häst)
_ - _En petflaska
_ - En äggkartong
Lycka till!!! :D
Vad blidde det då då?🤔
Okey, även ingen verkar ha lust att gissa så delar jag med mig :P
Jag byggde en foderstation! Alltså en utbyggnad av buren :]
Burbotten var för stor, så om jag skulle använt den som botten i min foderstation hade jag behövt ha den på snedden och det hade bara blivit otympligt, så istället använde jag mig av diverse plastburkar samt en av matskålarna som botten. Det här kommer vara toppen! Lätt att t.ex så frön i, gör fågelbad av, sprida ut frön i olika substrat i, servera grönsaksröror i, m.m.
Men åh, vilken bra grej! :D
Så himla fyndigt. Jättebra idé.
Tack! Den har visat sig vara en dunderhit! Och nar jag akte ivag pa en kortis semester haromdagen var det verkligen skont att ha utbyggnaden! Kunde ge fagelvakten instruktioner att blanda ut frona i de olika substraten jag hade fyllt byttan med, och vips sa hade jag faglar som aven i min franvaro kunde fa lite fodersok, och det utan att vara en pain in the ass for den snalla fagelvakten :) Detta rekommenderas varmt! :D