Konsten att prioritera...
Morgoninsikt. Som vanligt fick barnen god frukost och allt annat möjligt och omöjligt tillgodosett. Därefter fick kaninerna foder, hö, färsk sallad och tomat, äppelpinnar att gnaga på och nytt vatten. På tur stod hamstrarna ( en guldis & en vintervit) som fick leverpastej, tomat, färska kvistar med löv och nytt vatten. Slutligen snabbstäd av undulatburen - slängde ut gamla kvistar, mossa och gräs och skräp från botten - sedan satte jag in färska kvistar av olika trädslag, gjorde vid myshörnet med mer gräs, färsk maskros, sesamfrön, mossa och en morot, gallerbollen fylldes med gräs och maskros och sedan fick de nytt vatten överallt och så en dusch med färskt varmt vatten och sen aloe vera-dusch. Jag? Jag dricker min första kopp kaffe nu… Det gäller att prioritera! 0.o
Ha ha - ja, det gäller att prioritera :)
En liten varning - sesamfrön är extremfeta så kallade oljefröer och innehåller oxalsyra. Läs mer om fröers olika fetthalt längst ner här:
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Japp, tack jag vet. De får det ngn gång per månad (eh, typ var tredje egentligen) max då det är en stor favorit. Lördagsgodis fast en ggn/kvartal. ;-)