Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 2030 ggr
Warney
0

par, tam

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

min pappa vägrar att gå med på att ha två och säger att den inte blir tam med en kompis att det nästan är omöjligt att ens få den lite tam då och så säger han att nästan alla har bara en för att de är tamast så.

Har vissat han en massa texter om detta men han vägrar, det fins inte tama som sitter 2 och 2 hjälp.

hjälp

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

drutten2
0

Du kan ju tala om för honom att:

Jordbruksverket har en L80 lag som säger att de bör ha en artfrände för att de ska må bra,  då de är flockdjur.

Beckibus
0

Jo det är ju så att det är lag på att dom ska vara 2st då dom är flockdjur men om han säger nej så kan du ju säga att om du köper en tam unge och fortfarande håller på med båda så är dom tama båda du ska du se!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

CicciMarris
0

Vi har 2 st undulater i en bur o båda dom är handtama…Cool

Love_Birds
1

I början hadde jag två stycken undulater. Och visst det kanske tog lite tid men har man massa godis och grönsaker och tålamod så får man dom tama tillslut. Mina blev såpass tama så att dom flög upp på axeln och huvudet frivilligt och ibland händerna. Och nu har jag tre undulater och två nymfkakaduor och alla har blivit tama:) Så du kan säga till din pappa att det går visst om man är envis och dom trivs oftast bättre om dom får en kompis av samma art:)

[CruellaDeVil]
1

Jag känner många som har tama undulater och ingen av dem har ensamma fåglar. De har mellan två och åtta undulater i flock. Själv har jag över 20, som jag visserligen inte har som tama men som gärna kommer och äter godsaker ur handen då det bjuds.

Det är grymt att ha en ensam undulat och på så sätt tvinga den att bli tam genom att den inte har något annat sällskap. Två undulater blir också tama och mår dessutom mycket bättre! Dubbelt så bra! Lyckliga undulater är bra mycket roligare än ensamma och olyckliga.

Tendo
2

Undulater tycker jag blir  mer och snabbare tama två och två. Dem "utmanar" gärna varandra i modighet. Vågar den ena hoppa upp i handen. Kommer den andra alltid kort där efter!
Kanske inte så för alla undulater men för mina har det varit så.

Så att två undulater inte skulle bli tama tillsammans är en myt skulle jag nästa säga! :)