polkagris
Kan undulater äta polkagris? Eller det är något man ska undvika?
Polkagris är ju rätt hårt att tugga, men min undulat äter allt jag äter och han har aldrig blivit sjuk. Däribland strössel, vilket e gott tycker han :O Se dock upp för rabarber och avokado, det är farligt.

oki tack tack
Kaffe och te är oxå farligt har jag läst…
Stämmer det?
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Jag tycker man ska undvika att ge fåglarna sådant som är alltför olikt det som de vilda undulaterna äter. Tex godis för oss människor är ju inget de vilda undulaterna äter. Dessutom innehåller tex polkagrisar både socker och mint. Vet ej om detta är direkt farligt för undulaterna, men jag skulle aldrig vågat testa att ge detta.
#3 Jag skulle tro att detta är farligt för fåglarna på grund av att det innehåller koffein. Men är dock inte säker. Jag skulle inte ge detta iaf;)
//Carro
#4 Me neither….;)
Men jag såg en person som gav en undulat en kaffeböna(?)
Lite udda…
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Ibland är det svårt att inte få dom att provsmaka det man själv stoppar i sig
. Min gammelgubbe tex älskar chips och det kan definitivt inte vara nyttigt, men det går inte att få honom att inte äta när man tar fram påsen
. han smakar på allt (utom avokado).
För många år sedan höll jag i en vitlöksklyfta…hann inte få undan den innan han satt näbben i den, hehe, gissa om han burra upp sig och verkligen visade att det inte var gott stackarn, han t.o.m luktade vitlök i 3 dagar.

Socker är ju inte bra för oss människor….så pracka inte på djuren detta
..tänker jag…

Jag skulle aldrig låta mina undulater äta polkagrisar eller annat sånt sött! Det är ju i princip rent socker! Kaffe o te skulle jag heller inte tillåta dom att smaka.
: ) Nja vi människor borde ju inte heller äta socker och dricka saker som innehåller koffein… (OT) 
Tror inte det är särskilt bra men mina skulle knappast få för sig att smaka något annat än fröna tyvärr, inte ens geggan & äpplen och liknande ):
Det tar tid innan de vänjer sig, det är bara att vara envis…
servera servera och servera tillslut så vågar det. 
det ska jag (:
men dem är inte direkt rädda utan helt ointresserade, dem sätter sig och petar runt lite men flyger iväg direkt och smaskar i sig frön istället 
Som sagt, det tar ett tag innan de vänjer sig och förstår att det också är mat.
Ta bort fröna när du serverar gegga, annars väljer de fröna. Och låt geggan sta kvar så länge som möjligt utan att den blir dålig.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Precis Mimmi… det glömmde jag.. 
du har fått bra svar :) giftig mat för undulat är: ALKOHOL,_ AVOKADO, CITRON, _CHOKLAD _(drickbar och ätbart), LAKRITS, KAFFE,_ LÖK, OKOKT POTATIS, RABARBER, TE, SALT ( i större mängd) TOMATPLANTAN (självaste tomaten kan man ge)!
Socker bör undvikas då deras lever inte klarar för mycket av den varan.
tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .
Om jag äter godis eller något annat som mina fåglar inte får äta får de vackert sitta i buren under tiden. Annars är det halvt omöjligt att få dem att låta bli att smaka. Annars ser jag till att äta saker som de kan äta utan att må dåligt av det. Det blir en win- win situation. Vi äter nyttigt allihopa!