Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 1806 ggr
jippiiii
0

Oseriös uppfödare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här människan lägger upp annonser på blocket jämt. Jag har för mig att han också har diskuterats förut gällande dåliga förhållanden och tejpade vingar? Hur som helst så är väl dessa ungar inte två veckor gamla?

Hoppas att det är ok om jag lägger upp bilden?

gnagarlover
0

nej de är inte 2 veckor.snarare 4

[CruellaDeVil]
0

Två veckor gamla? Ehhhmmm, njaääähhh… Mellan fyra och sex veckor skulle jag säga.

drika
0

Dem är inte två veckor gamla:)

Hälsningar

Fredrika

[GerbilLooover]
0

Såg en tråd i ett annat fågelforum där Eh tjej länkade till ett inlägg i en blogg om den här personen, och ja, de tejpar vingarna på Undulatungarna för att de ska bli tama och tar dem från föräldrarna direkt när de kommer ut ur äggen… Har för mig att de har större fåglar också som sitter i alldeles för små burar…

pinku
0

Och jag som har köpt en undulat från dem känner inte alls igen det som beskrivs i det blogginlägget. Dessutom har jag svårt att tänka mig att fåglar blir tama av att ha tejpade vingar, tror att de snarare får panik. När jag var där fanns det väldigt tama fårglar, däremot inga tejpade vingar. Och ungarna bodde med sina föräldrar. Jag är ingen uppfödare, men hur får man ungar att överleva om man tar dem ifrån föräldrarna? Det där blogginlägget är jag starkt skeptisk emot.

kallepudas
1

#5 Jag är oxå skeptisk mot det där….tror det är skitsnack som startat mot den personen.För att det är en "privatperson" som föder upp undulater….brukar lätt bli skitsnack och den personen som då har sett sådana förhållanden borde ju göra en anmälan mot personen istället för att tramsa omkring med det på diverse forum…..

MimmiH
1

Jag tror det är två olika uppfödare. Den med tejpade vingarna har blivit anmäld till länsstyrelsen och fått åtgärda vissa punkter. Men denna annons är jag inte säker på att det är samma person som tejpade vingarna.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

jippiiii
0

Vilken tur då! Skönt att höra att dessa fåglar har det bra :)

[CruellaDeVil]
1

#7 Jag håller med. Jag har ju själv sett annonserna där man ser att vingarna är tejpade, eller där fåglarna är alldeles blöta. I den här annonsen används ett annat sätt att uttrycka sig dessutom. Så det känns som en annan person.