underlatfråga
hur stor bör en bur till 2 undulater vara av engelsk typ vill inte ha de lagliga måtten utan vad som rekommenderas till just undulater
funderar på att bygga mig en bur nämligen innan jag skaffar några om det nu blir några pippifåglar
Oj, ja jag antar att du vet de lagliga måtten då.
Kan en bur bli föör stor,
ska de få komma ut eller hade du tänkt mer som en flygbur?
Jag kan tycka att en bur på åtmintone 90 på långsidan 50 djup, kan vara ett bra mått om de får komma ut dagligen, och har ändå lite att röra sig på.
En flygbur därimot bör väll enligt mitt tycke i af vara uppåt 1,5-2 meter i längd och 1 meter bred.
jag vet inte riktigt vad som blir bäst men jag tycker ändå att de lagliga måtten är alldeles för små vill att de ska kunna få röra sig lite inne i buren med ju
men tack för måtten då jag jag lite att gå på och fundera lite på
Jag tycker att buren till engelska undulater ska vara minst 1 meter, gärna 120 cm på långsidan. Engelska undulater kan ju vara stora. Vad gäller lagliga mått för kortsidan på buren så ska den vara minst 2 gånger fågelns längd men minsta tillåtna kvadratmeteryta måste vara uppfylld.
Friflygning utanför buren bör de få iaf som sagts innan och det kanske du känner till.
Härligt med en blivande fågelägare som vill ge dem en rymlig bur och inte bara de lagliga måtten. (De lagliga måtten för en fågel som är 21-25 cm lång är: minsta tillåtna yta (m2) 0,45, burens längd minst 90 cm, höjd minst 60
cm.)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
ja jag försöker tänka om jag hade varit en fågel hur vill jag ha det och jag skulle inte vilja ha den minsta lagliga måttet
och jag tycker ju inte att det finns så vidare bra burar att köpa varav orsaken att jag vill bygga mig en bur
men ska till djuraffären för att höra vad materialet kostar
har tänkt att bygga en ganska stor bur en som jag nästan kan gå in i själv
de kommer å friflygning i det rummet som jag kommer ha buren i för i resten av lägenheten kommer mina katter att hålla till
vet att de engelska kan bli stora varav orsaken att jag vill ha sådana
Mina burar är i måtten 160x88x70 L/H/D
Hade jag haft plats så hade jag byggt från golv till tak…..men det får bli i framtiden…men så stor som möjligt är ju ett bra måtto
Jag byggde om två gamla vita garderober!! :) Blev jättebra!! :)