Undulater iFokus

Undulater

Etiketthäckning
Läst 1865 ggr
Adell
0

Hjälp!!!

Hej

Jag vet att det här är ett undulat forum. Men snälla läs igenom hela det här och ge mig tips.

Jag har 2 Dvärgpapegojor som jag har i balkongen. Balkongen har glas och tempraturen är som i huset. Där låter jag de flyga fritt och jag har bur dörren alltid öppen.

Igår så såg jag mina dvärgpapegojor para sig. Det gjorde mig väldigt nervös eftersom de inte är könsmogna än. Jag har inte lagt någon holk eller liknande i buren. Dock har honan börjat bygga ett bo inuti en gammal resväska vi har som ligger där.

Båda är 6-7 månader gamla. Vilken betyder att ifall honan lägger ägg kommer hon troligen att dö :( Därför frågar jag er om hjälp och tips.

gnagarlover
0

tror inte hon kommer att dö för det.de brukar känna själv när det e dags=))

Fenix_Chicci
0

Ta bort resväskan. De ska inte få häcka om det inte är planerat, det är mycket som kan gå fel och absolut inte med tanke på att hon är så ung.

Om du ger mycket häckningstriggande mat såsom groddar så dra ner på det, ta bort allt som kan liknas vid ett bo och om det inte blir bättre så dra ner på antalet ljustimmar.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

drika
0

ha inga saker framme som påminner om ett bo. Inga kartonger , väskor eller trånga utrymmen:) Och som föregåande säger dra ner på häckningstriggande mat:)

Hälsningar

Fredrika

kallepudas
0

Om du går med i gruppen "burfåglar" här på iFokus så kan du säkert få mer svar på denna fråga,eller om du i framtiden behöver fråga annat om dina dvärgpapegojor.