Inte nyfikna
Hej har läst i böcker att undulater ska vara väldigt nyfikna och lek sugna med nästan allt. Men mina är inte det dom bara sitter i sin bur och sover och putsar sig mest. Dom får vara ute och flyga då och då.
Är det något fel på dom?
Dt behöver inte vara något fel utan att du kanske har jätte lata undulater. Fortsätt att ta ut dem. Hur länge har du haft dem?
Nej det är nog inget fel på dom….dom är inte vana låter det som.
Du kan ju få dom att leka med dig…jag använder en liten boll med en bjällra i…de tycker mina undulater är riktigt rolig,jag rulalralltså iväg den & dom efter & upp på den & liksom spelar fotboll med denna boll.
Fast som med alla fåglar så är det ju inte roligt jämt & dom gör bara saker när dom tycker det är roligt själva…..men om du tar små stunder & hittar på nått så ska du se att det kommer med tiden.
För vissa av mina undulater tog det månader innan de var bekväma nog att komma ut ur buren. Tror att det där är väldigt individuellt, ha tålamod! :)
Har haft dom i kanske 1 år nu. Jag har försökt att leka med dem men dom är mest rädda för leksakerna.
#4 När du ska börja arbeta med fåglarna måste du röra dig långsamt,hastiga rörelser då sticker dom.
Samma om leksaker rör sig för fort & så….dom sticker & visar rädsla.
Långsamt & lugnt & stilla…gärna med lite godsaker som kan locka dom till att göra som du vill.
Mina är så nyfikna och busar tillsammans men dem är tama också och inte rädda för mig..:)
Hälsningar
Fredrika