Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 1735 ggr
[Duna12]
0

En/Två Undulater?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :)

Jag har nu en undulat men hade tänkt att skaffa en till.. Men efter att jag fick höra att min kompis hade skaffat en till och efter det så hade den undulaten som hon hade från början inte varit lika tam som förut.. Och jag vill inte att det ska hända, alltså att Gucci (min undulat då) ska bli mindre tam..

Men är det alltid så att de blir mindre tama för att man skaffar en till, elr?

Men kommer iallafall en bild på min lilla Gucci! Skrattande (Jag vet att jag har plastpinnar och att det inte är bra.. Ska byta!) Glad

Tack i förväg!

Therese.G
1

Vanligtvis så brukar den nya undulaten bli tam lättare om den "gamla" undulaten visar att det faktiskt inte är så farligt, men ja .. det kan hända att din nuvarande undulat blir otam istället.

Tänkt på att undulater är flockdjur och ska leva minst två och två. :)

- Therese

MimmiH
0

Det vanliga är att den nya undulaten blir tamare, men periodvis kan din första undulat gå "bakåt" i tamhet. Det kan bli bakslag men det är en myt att ensamma undulater är tamare - de mår inte bra av att vara ensamma och blir vanligtvis mer desperata för att få sällskap - det är inte schysst mot undulaten att hålla den ensam av egoistiska skäl. Läs gärna denna artikel där undulatägare som har flera undulater berättar om sina erfarenheter av fåglarnas tamhet.

http://www.skoldpaddormedmera.se/undulaterensam.html

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

drutten2
0

Tycker absolut att du ska skaffa en till, två undulater är mycket lyckligare än en.Glad

[Duna12]
2

Okej, då ska jag skaffa en till och tack för svaren! Skrattande

[Duna12]
0

Sen har jag även en fråga till.. De flesta säger att man inte ska köpa fåglar i en ZOO-butik, så hade tänkt att kanske köpa hos en uppfödare.. Kan ni/du rekemendera (stavningen) någon uppfödare? Glad

Therese.G
0

Man KAN köpa undulater från zoo-affärer, men dom är oftast svårare att få tama och kan vara sjuka utan att du får någon information om det.

Beror på vart du bor, vilka uppfödare som finns nära osv. :)
Jag vet att någon tipsade om omplacerings undulater från tex blocket i någon tidigare tråd.

- Therese

[Duna12]
0

Okej, jag får se hur jag gör..! Men tack för svaren Skrattande

Therese.G
0

Lycka till :)

- Therese

[Duna12]
0

Tack :D