Undulater iFokus

Undulater

Etikettburar-voljärer-inredning
Läst 3135 ggr
Therese.G
2012-06-22 22:26
2

Underlag?

Halloj och glad midsommar till er alla!
Har en snabb lite fråga .. vad för underlag använder ni?

Jag har läst att sand är dåligt för undulater och att man istället ska använda tidningspapper, men djuraffären (såklart) och min mamma envisas med att sand är bäst!

Har för mig att jag läste någonstans att nån hade börjat använda gräs som underlag i buren också ..

Så jag undrar lite snabbt vad ni använder för underlag, sand eller papper? Eller använder ni kanske något helt annat underlag?

- Therese

drutten2
2012-06-22 22:50
0

Tidningspapper, ibland lite alspån utströt på. Glad

kallepudas
2012-06-23 08:55
0

Går ju att använda lite olika material.

Jag använder mig av tidningspapper så dagstidningen kommer till nytta…först läsa den sen får fåglarna läsa denGlad

Har använt mig utav "vitakrafts" fågelsand & den har fungerat fint i 10år dock lite dyrt när man ändå har tidningar att använda.

Går ju att använda sågspån oxå & vissa använder typ hö…rena naturprodukter som oxå fungerar bra.

Men har man ändå dagstidning så är ju det billigaste alternativet & väldigt lätt att städa.

drika
2012-06-23 08:55
0

Jag använder tidningspapper

Hälsningar

Fredrika

MimmiH
2012-06-23 09:59
0

De fågelkunniga veterinärerna varnar för att sand kan orsaka sandinpackning i krävan. Papegojfåglar behöver inte sand för matsmältningen - till skillnad från hönsfåglar.

Jag har golvskyddspapp i voljären, ovanpå det vanligtvis större eller mindre mängd torkade växter, Har jag en fågel som ramlar ofta pga att den inte kan flyga så brukar jag lägga halm på botten. Men man kan även lägga handdukar under pappen så att det blir mjukare.

Alspån eller bokspån är bättre än vanligt kutterspån av barrträd. Barrträd innehåller terpener som kan irritera luftvägar.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

[Pelisa]
2012-06-23 12:54
0

Jag använder tidnigspapper,för först hadde jag sand men fick reda på att de inte va så bra så nu ska jag aldrig använda de mer till undulater och anddra papegojorFlört

Wassago
2012-06-25 07:17
0

Använder mestadels tidningspapper till mina djur!