Hur kan man?!
Jag blir så otroligt arg när jag kollar runt på blocket.
Jag förstår att man kanske inte har koll på lagarna kring burstorlekar (visserligen bör man ju kolla upp lagar/skötsel mm innan man skaffar ett djur) MEN man måste väl kunna använda sitt sunda förnuft?!
Jag förstår inte hur tusan man kan stänga in 3 undulater i en minimal bur (gissningsvis ca B30cm H40cm D30cm)
förstår man inte att undulater är fåglar och fåglar är till för att flyga? Om inte är man ju rejält efterbliven, en 1 åring vet lixom att fåglar flyger, det är ingen nyhet precis.
Att man sen säljer fågarna tillsammans med buren visar att man varken bryr sig eller tycker att det är fel på något sätt.
Tyvärr är detta inget ovanligt, jag vill inte ens tänka på hur många fåglar (av alla arter) som sitter inspärrade i aldeles för små burar hela sina tragiska liv…
Någon stans tycker jag att djuraffärerna har ett stort ansvar (de borde inte behöva ha det eftersom att det är djurägarens ansvar igentligen, men eftersom att så många fåglar och andra djur far väldigt illa så borde de ta sitt ansvar och måna om djurens välbefinnande!), eftersom att de säljer de flesta av fåglarna. Seriösa uppfödare upplyser (förhoppningsvis) om burstorlekar och flygbehov.
Egentligen borde man som konsumet ifrågasätta och gå in i affärer och fråga om de upplyser kunderna om vad lagen faktiskt säger.
usch usch usch 
Håller med dig jippiiii det är hemskt och tyvärr alldeles för vanligt.
//Ida
Jag håller med dig, jag har en bur som är ca ( inte säker B 60 cm H100cm och när jag var inne i djurafären hade dom en exakt lika stor bur som min men dom hade ca 10 undulater i den och dom säger att man kan ha 15…. :/ helt sjukt

håller med dig fullständigt :(
Jag förstår inte varför man inte vill att ens fåglar ska ha en så stor och fin bur som möjligt? Man ska väl inte förvänta sig att fågelägare ger sina fåglar ett helt eget rum som bur, men försök iallafall hitta en så stor som möjligt som man har plats till? Har man inte råd så spara pengar till en bur då!
Det är för dålig information helt enkelt.
Sen så säljs det ju på tok för små burar och när folk inte vet så blir det ju fel.Tror ju inte dom gör så för att vara elaka.
Har sett här inne på forumet folk som varit intresserad av sådana där höga burar men dom andra måtten varit på tok för små så dom inte ens är lagliga för en liten fink….
Många ser bara till höjdmåttet vilket inte är så viktigt som Bredden & längden som fågeln kan utnyttja till att flyga.