Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 4259 ggr
jyllsin
0

ha dom i sovrummet?

Kan man ha undulater i sitt sovrum? jag är 15 år och ska köpa mina allra första undulater tänkte jag, men jag undrade bara om man kanske kunde ha dom i sovrummet om man lägger över en duk över buren på natten?

mvh julia

drutten2
0

Det funkar alldeles utmärkt, de kan ju ändå

vakna och börja kvittra lite. Glad

[dynamitella]
0

Ja, det kan fungera bra :) Det underlättar om du har mörkläggningsgardiner i rummet också, så att morgonsolen inte väcker fåglarna.

(Roligt att du skrev undulater i plural också förresten. Det är allt för vanligt med ensamfåglar).

jyllsin
0

haha tack! ^^ jag är som jag är ^^

[vädur-52]
0

På det viset hade jag mina första undulater när jag växte upp.Hade

en filt som jag la över buren på natten och det fungerade alldeles

utmärkt.En fördel är att du märker om det händer ngt under

natten också.Ibland kan en fågel trilla ner från pinnen och

då blir det panik i buren men du kan enkelt tända ljuset och

lugna ner det hela.

Bolibompa1
0

**Hej,
**Vad kul med undulater! Att ha dem i sovrummet är inget problem, det där med handuk över buren har jag dock aldrig förstått mig på. Varför?Släcker du ner när du ska sova blir det ju ändå mörkt och undulaten förstår att det är natt och anpassar det den gör till det. Visst kan man höra hur undulaten klätrar runt i buren men om man vill ha tyst omkring sig ska man nog inte ha djur.

Lycka till och jag skulle sova bättre i natt om du låter bli att lägga handuk över dina blivande vänner!

[kallepudas]
0

#5 Fungerar nog om man bara har en eller två undulater.

Men denna här kommentaren från dig är ju inte så kul: "men om man vill ha tyst omkring sig ska man nog inte ha djur"

Har du någon aning om när solen går upp i detta land?    Kan upplysa dig om att när en fågel ser solljuset så är det morgon….för dom…betyder inte att det är morgon för familjen.

Och bor man i flerfamiljshus så kanske ens grannar inte just tycker det är så kul att en flock undulater drar igång så man kanske får ha rullgardiner nere för att lura dom lite…..

Men man kanske inte ska ha djur då….smart kommentar riktad til en som är 15år & vill skaffa sina undulater…kanske en morgondagens uppfödare av undulater. Nä man skriver inte så!!! skäms bolibompa1!!

drika
0

Jag tycker det går utmärkt att lägga nåt över buren just därför att dem inte vaknar lika tidigt ochh börjar kvittra faktiskt. Alla går inte upp 5/6 på morgonen som våra undulater gör om det blir ljust i rummet:)

Hälsningar

Fredrika

[sanibel_18]
0

du kan ha de där, men jag varnar dig. Mina undulater väcker mig 4 på morgonen!Det  blir  jobbigt att vakna så tidigt när du är ledig.xD