Frö plantering?
Jag hade tänk försöka plantera mina fåglars frön. Jag har försökt gjort det förut men det växte inte. Vad är det som blir av fröna? Behöver jag en lampa eller nått sånt för att få det växa?
Är det nån av er som gjort det här förut och som kan berätta lite hur ni gjorde?
//Ida
Jag blötlägger mina frön över natten, sedan häller jag lite jord i en eller flera matskålar lägger på lite frön och lite jord till på, trycker inte till så mycket så att de får en chans att växa upp. Plast folie eller en plastpåsa med lite hål i så det håller sig fuktig. sprayar lite vatten med vattenspruta på jorden med jämna mellanrum.
Ok tack så jätte mycket ska redan göra ett försök! 
//Ida
Lycka till.
När jag försökte gjorde jag precis som drutten2 beskriver, men mina möglade över natten
då prövade jag igen utan plastfolie på och då gick det bra. Vet inte varför just mina inte klarar folien, men så är det. Så ifall det skulle mögla, prova igen utan folie. Lägger in en bild, älskar att titta på dom när dom äter groddar, ser så gott ut :)
Så det gick bra utan folie, då kan man ju testa det med.
Sådär nu har man planterat fröna bara vänta och se! 
//Ida
Spännande! 

Det går inge bra det växer inte. 
Hur lång tid brukar det ta för att det ska komma upp något strå?
//Ida
Ge det någon vecka. 
För mig kan det ta två-tre dagar innan man ser lite, lite. Gjorde du med eller utan plastfolie?
Men om det tar en vecka så är det inte så konstigt att det inte börjat växt.
//Ida