Undulater iFokus

Undulater

Etikettburar-voljärer-inredning
Läst 4727 ggr
Myspysan
2012-03-22 12:58
2

GD Space?

Insett att den buren som följde med mina två undulater är för liten och nu är jag på jakt efter en ny. Har kollat runt en del och funderar på GD Space-buren, är det nån här som har den och vad tycker ni isåfall om den? Eller är det någon som har ett annat tips? Har kollat på zoo-sajten, tror jag det heter, men tycker det är svårt att hitta sidor på nätet som fraktar burar. Tips?

drutten2
2012-03-22 21:30
0
MimmiH
2012-03-22 23:14
1

Här finns GD Space också:

http://zoomarknad.se/product-view.asp?catid=16448&prodid=6550&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D16448

Info från http://www.skoldpaddormedmera.se/undulaterburar.html :

Innermått: 840 x 463 x 680 mm OBS, något stora glipor vid dörröppningen – olämpligt till fink/undulat utan åtgärd. Matskålslocken går lätt sönder enligt en burägare. Det finns bara en lucka på framsidan med en liten lucka i. Inga luckor på sidorna./slut citat

Det finns även en större GD Space men jag har inte hittat den i någon webbshop, den är 120x59x100 yttermått. Info om den från ovanstående artikel:

_Denna bur ser likadan ut som GD Space 85 cm med den skillnaden att luckor finns även på kortsidorna samt att utdragbara bottenlådor saknas - bilden på imazo är därför missvisande.
OBS - något stora glipor vid dörröppningen – olämpligt till fink/undulat utan åtgärd.
Grossist: Imazo
_

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Myspysan
2012-03-23 13:02
0

Hur åtgärdar man en sån grej på buren? Hittade den stora buren på en av dina länkar.

MimmiH
2012-03-23 18:35
0

Det lär vara lätt att åtgärda - vet inte hur - men hoppas CruellaDeVil ser detta - hon vet.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

[kallepudas]
2012-03-23 18:57
0

till det priset så bygger man en bättre bur själv,samt med luckor där man vill ha dom samt att den blir större än dessa mått.

Fast det beror ju på vad man vill ha liksom.

Går ju bygga med träreglar,nät.

Eller aluminiumproviler+kopplingar+nät som är lättare att göra rent.

Myspysan
2012-03-23 22:04
0

Har du nått tips på hur man gör för att bygga själv? Vad för slags trä? Hur fäster man nätet? Vad har man till botten?

[kallepudas]
2012-03-23 22:27
0

vanliga 45x45 reglar finns på byggmax.

Bara göra en skiss hemma på papper,jag använder mig av rutat a4 där jag skissar upp framsida,baksida,gavlar,seda luckor där jag vill ha dom.

Sen är det bara att mäta & räkna ut ungefär hur myckket man behöver.Nätet fäster man lättast med montageskruvar.

Botten till en sådan bur med träreglar har jag dock ingen aning om…men någon sorts plywood bör ju fungera.

Detta exempel är ju det billiga alternativet.

Själv föredrar jag att aluminiumprofiler & plastkopplingar och nätet fästs likadant som på träburen med monatageskruv. Dock så är ju det en aning dyrare med alu men lättare att göra rent & håller ju betydligt bättre om man har buren ute & den utsätts för lite väder.

drutten2
2012-03-24 11:45
0

Här finn en bra tråd om burbygge:Glad

http://undulat.forum24.se/undulat-about11510.html

[kallepudas]
2012-03-24 11:51
0

nckdelen med träbyggda burar är ju att fåglarna gärna äter på det vilklet gör att buren inte ser lika fin ut efter 1år.

Fast det beror ju lite på vad man har för fågel…en duva biter väl inte så som en undulat gör!