Uteplats
Nu är det vår och dags att snart få mina undulater att få känna av värmen och allt som hör till utomhus.
Förra året satte jag upp två krokar och hängde inneburen på dem, tillräckligt från andra djur och direkt sol. Men i år skulle jag vilja bygga något på husväggen i större modell än buren, men det ska vara lätt att ta in och ut dem för dem är inte handvana. Tänkte först bygga en stånde version där jag får in inneburen och kan öppna den så dem kommer ut i den yttre, men det låter så stort. Kan inte bygga voljentär, för hyresvärden. Några tips ?
Kan du inte skaffa en större bur eller voljär på hjul som du rullar in och ut? Om man ska flytta fåglarna mellan olika burar är det väldigt stor risk att de flyger ut.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Då når katter och andra djur dem..
En liten fråga…när ni hängde upp buren ute hur högt hängde den då?
Med tanke på att våran hund här hemma lätt kan hoppa över 120cm från stillsittande & han är en rottweiler så antar jag att en katt kan hoppa betydligt högre än 120cm.
Men kan ni inte bygga en bur med dubbla nät & att den står på nån sorts stativ som är högt?
Hängde straxt över mitt huvud, så runt 1,5 meter upp och det lockade inte pga det hängde på väggen. En bur på mark kan klättras upp på etc. Funderar för fullt på de och andra saker.
Hmm - du skulle behöva en specialbyggd bur med dubbla nät. Lycka till, hoppas du får fler tips :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se