Flightsuit
Någon av er som har provat Flightsuit på en undulat någon gång? Jag blev lite sugen på att köpa en till sommar, få vara ute med sina egna undulater!
Är det någon som har hört talas om dem? :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
är det som en sele? :D
HAHA ÅÅH
ser riktigt kul ut skulle också vilja prova 8D
härligt och kunna gå ut med sina undulater *-*
#32 Ja, det tycker jag låter härligt! :D Men fågeln måste vara otroligt handtam, och måste ha haft på sej sele lite inomhus också. Men det fixar vi nog till sommaren! ;)
Men jag har ingen aning om vart man köper dem?
Hahha ja 8D
hittade någon random hemsida. :)
vet inte hur man länkar som du gör så dne blev lite lång HAHA
Den med regnbågsfärg skulle vara jätte söt, haha! Synd att man inte får se någon riktigt bild på den på hemsidan ;)
HAHAH precis.
dom skulle nog tro att man va lite småknäpp. men det skulle vara jättekul 8D
#7 jaaa, kan titta om det finns någon bättre 8D
dom har några bilder på sånna små och antar att dom ser ut så fasst den färgen då..xD
#9 Bode ju vara så :) Men sånna finns knappast inte i djuraffärer? Jag har aldrig sätt några!
#8 Hahah! Men gud vad rlogt, det är varmt väder, man går i bikini och tar med fågeln ut på baksidan/framsidan och myser ;)
Men jag undrar egentligen hur varmt väder undulater får vara i?
åh ja *-*
vet faktist inte.bara dom inte är i solen för länge ifall det skulle vara jättevarmt. dom kommer ju från ett varmt land så dom borde ju tåla en del :)
#22 Ja, Australien är ju "ganska" varmt ;) Men det är bäst att inte vara ute i solen för mcyket då det är stekhett, eftersom dom inte är van vid det varma klimatet utanför huset, ibland kan solen verkligen ligga på och bränna!
det är nog lika mysigt i skuggan, lite svalt :D
#13 Haha, jadå! ;) Det är inte varje dag man får vara ute med sin undulat, bara det är stort<3
Jag läste om dessa för några år sedan då jag hade undulater och var väldigt sugen på att köpa en till min tama hane, men gjorde det tyvärr aldrig. Jag tror det kan vara väldigt roligt, för en riktigt tam fågel, att få följa med ut, och de kan tom flyga i den, utmärkt motion, påminner lite om det fria livet!
#15 Det är ävrt att testa iaf :) Vet du vart man kan få tag i dem här någon stans? :)
Haha vilka roliga
. Skulle passa min Fegis perfekt eftersom han alltid vill följa med mig när jag ska gå hemifrån
.
Ang värmen som kan bli så bör man vara lite försiktig. Jag brukar låta mina vara ute några timmar per dag när det är sommar och varmt, jag flyttar burarna så dom står i skuggan och ser till att dom inte står i drag. Men vid ett tillfälle i somras så håll jag på med ngt annat samtidigt och "glömde" bort mina stackare som helt plötsligt stod i den stekande solen
. Det var inte många minuter, men under den tiden hann stackars Knaso bli helt överhettad, jag trodde nästan att han skulle tuppa av, det var till att snabbt ta fram blomsprutan och svalka av honom
, och flytta på burarna förståss . Dom andra två var helt ok.
Jag var med om något tragiskt för några år sedan då jag hade mina kanariefåglar i en bur på balkongen. Skatorna hackade ihjäl dem!
Jag hade två kanareihanar, och jag brukade sätta ut dem på balkongen, i en mindre bur, dagligen några timmar under sommaren. Vid ett tillfälle när jag kom hem fann jag ena kanariern död på burgolvet…utan ben! Den andra levde men hade fått näbben bortsliten (han fick avslivas samma dag). Skatorna hade alltså stoppat in sina näbbar i buren och fått tag i mina stackars fåglar och gjort dem så fruktansvärt illa.
Jag såg skatorna på balkongen när jag kom hem, flera stycken.
Det gäller alltså att ha en stor bur och gärna en eller två skyddade sidor så fåglarna kan komma undan om vildfåglar försöker skada dem.
#18 Åh fy vad hemskt
.
Jag ställer burarna på borden ute på altanen och jag är alltid hemma när dom är ute. Vi har både skator och nästan alla grannar har katter.
#18 Åh gud vad fruktansvärt, riktigt hemskt! Att skator har en tendens att döda småfåglar?
Jag lät mina fåglar vara ute en kort stund om dagen (inte så ofta eftersom det ofta var regn) men då satt jag med dem på sidan på min balkong och solade, helften av buren hade jag täckt med en filt så att dom fick halva buren skugga.
En bild på Miko då hon var ute :) (Dom höll på att lägga nya plattor på taket så hade en bred bräda över min balkong om ni undrar vad det är för planka) ;)

Haha, ni är roliga ni :)
Flightsuit kan inte vara så jättevanligt va?
*** Kärleken övervinner allt ***
#21 Nja, inte på undulater tror jag :) Men ganska vanligt på större fåglar, papegojor och sånt :)

coolt…
Jag har en flight suit till min undulat och jag tog med henne ut i den på sommaren. men hon måste ändå sitta i min hand så jag har kontroll över henne ifall hon försöker smita. Hon tyckte att det var jättespännande att komma ut eftersom hon aldrig hade varit ute förut. Min undulat brydde sig bara lite i början när jag var inomhus, då så knaprade hon lite på den, men sen när jag tog ut henne så brydde hon sig inte om den längre eftersom att det fanns så mycket att kolla på där ute. Jag tycker att flight suiten passar bra men det är bara en nackdel att dom inte kan gå så bra i den, varken flyga eller gå, men den är bra ifall man har undulaten på fingret eller sittandes i handen.
Här köpte jag min: fagellandet.weebly.com
Ojdå, nästan en 4 år gammal tråd xD DET är dock coolt!