Undulat sökes
Undulaten Doris har blivit ensam efter att jag var tvungen att göra mig av med mina nymfkakaduor, och vill ha en ny vän. Eftersom Doris togs över vid hot om avlivning så är jag egentligen inte jätteintresserad utav undulater och vill därför helst slippa betala någon större summa för en ny vän till henne. Doris är mer en inneboende än ett husdjur, så att säga, men får självklart den bästa tänkbara vård ändå! Kvalitetsfrön (Prestige), färsk frukt, fräscht vatten och snäckskal är exempel på vad Doris alltid har tillgång till. Hon har en bur som är godkänd enligt L80 och är alltid välkommen ut i lägenheten, buren är aldrig stängd. Självklart har hon alla möjliga val av sittplats för att få fotgymnastik (färska grenar, repring, gunga av rundstav och betongpinne) samt nya leksaker med jämna mellanrum. Även om man inte är familjens lilla gosejur så ska man såklart ha ett värdigt och rikt liv!
Doris är cirka fyra år gammal och vill gärna ha en tjejkompis i ungefär samma ålder. Hon är rätt bossig av sig (aldrig elak!) och skulle nog inte trivas med en allt för dominant kompis. Vilken färg kompisen har spelar absolut ingen roll och det behövs inga papper eller exakta uppgifter så som födelsedatum eller liknande.
Jag bor i Göteborg och kan tänka mig att betala en symbolisk summa på max 100 kr för en kompis till Doris. Du ska bo i närheten av Göteborg, så att jag enkelt kan komma och hämta upp undulaten, eller kunna ta ner henne till mig. Kan givetvis mötas upp någonstans.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Lycka till med att hitta en kompis till Doris :) Lite nyfiken - varför söker du inte även en hane som kompis?
Kolla blocket också är ett tips, även eniro.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
För att jag antar att hanarna låter mer, precis som med nymfkakaduor, och jag var tvungen att göra mig av med nymferna just för att de lät :) Vill inte riskera samma öde för lilla Doris. Låter de ungefär lika mycket så är självklart en hane precis lika välkommen!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
lycka till!
Här är en som behöver omplacera sina undulater.
Hon bor någon mil från Gbg. Nol i Ale närmare bestämt.
http://undulat.forum24.se/undulat-about11700.html
Hoppas att någon av dom passar.
Det kan ju bli en himla massa liv i buren om det blir två honor, en hona & en hane är ju lite smidigare. Du skrev att din hona är rätt "bossig" vilket honorna brukar vara så jag rekommenderar att du skaffar en hane istället.
Jag vet ingen som just bara har två honor ihop men mina undulathonor är ju inte direkt kompisar med varandra så dom söker ju sig till hanarna & då blir det inget bråk.
Tack för informationen! Jag har som sagt dålig koll på just undulater men antog att de fungerade ungefär som nymfer. Tur att man kan lära sig :)
Annonsen i #4 var väldigt intressant, jag har skrivit till annonsören och hoppas att jag kan åka och hämta hem en ny liten vän till helgen. Det är så tråkigt att se Doris nu, det märks att hon känner sig nere när hon är ensam. Hon äter och dricker som hon ska men hon verkar deppig, leker inte med sina leksaker och klättrar inte runt så mycket utan sover mest. Det är jobbigt att inte kunna berätta för henne att det är på gång, att jag jobbar på det och att hon snart får sällskap igen.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Lycka till. Många av mina honor är kompisar även om honorna rent generellt är bossigare an hanarna. Finns det ingen hane i närheten så tror jag att det funkar utmärkt att ha två honor, men undantag finns precis som med samvaron mellan hona och hane. Men jag vet några som har 2 honor tillsammans utan problem.
Så! Nu är saken fixad och den grå gråvingade undulatherren Max flyttar in med Doris så snart jag har blivit frisk igen, i slutet av helgen eller i början av nästa vecka :)
Tusen tack för era råd och för Elvis1s tips! Mycket trevligt forum med trevlig ton, hit tänker jag återkomma!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Låter underbart Praefatio!!
När du åker dit i helgen, fråga då efter Molle…….det är Elvis och hans f.d. frus unge.
Han är såå snygg.
Hälsa från mig också.
Lisbeth heter jag.
Lycka till med Max.
Toppen - grattis - lycka till med nya pippin :D
Om du vill så låser jag tråden.
#9 Det ska jag göra!
#10 Ja, tack! :)
Medarbetare på Häxor.