samtal m EbbaSprallig
Har läst alla samtalen med EbbaSprallig och hennes lilla dun unge. Den var så givande, och jag lärde mig mycket. Ni har alla bra kunskaper som ni gärna delar med er av. Tack för det. det gör ju att jag vågar ställa vilken fråga som helst, för som över allt annrs alla kan ju inte vara proffs. Även om vi gör så gott vi kan och av hela vårt hjärta, så kan det ju bli fel ändå. Då är det bra att kunna få svar från er kunniga. Tack
Isoflora
Ja just den tråden finns mycket att lära för den som kanske tänkt att häcka sina fåglar för första gången.
I en häckning kan mycket gå fel & i ebbasprallig fall var det ju en "icke planerad" häckning. Men det gick ju bra för en unge & hon fick avbrutit häckningen innan det blev mer som gick galet.
Det finns bra sidor på internet med information & om det mesta och så finns det ju kunniga människor här att fråga.
Nåhot som inte togs upp i ebbas tråd är om man har ett häckpar i son häckbur så är det ju riktigt bra med en elller två grövre grenar/pinnar…jag använder mig av pinne som är mer fyrkantig…honan får då lättare att greppa sig fast vid parningen vilket medför mer befruktade ägg.
Vad bra!
Jag lärde mig också mycket av alla snälla erfarna människor här och speciellt av MimmiH och Kallepudas! de var riktiga änglar som hjälpte mig igenom detta och jag kans säga att pappa har blivit sugen på fler fåglar nu så han säger att han vill häcka min andra hona nu men jag känner att jag behöver vila lite emellan! Men fler ungar blir det :)