Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 4617 ggr
[Lccn94]
0

engelsk eller vanlig?

tänkte skaffa mig en undulat som sällskap när jag flyttar hemifrån. Visst är det så att de vanliga kan vara mysiga? men är den engelska verkligen lugnare, gosigare och lättare att göra tam? isåfall blir det nog en engelsk. Om det bara är rykten så blir det nog en vanlig hane :)

kom gärna med funderingar och tips baserat på egna erfarenheter!:)

[Ai-chan]
0

Tänk på att ha två undulater! =)

Jag tycker att båda sorterna är lika mysiga, engelska kanske lite mysigare. Men dom vanliga är en hel del mysiga dom med. Båda tycker jag är rätt så lätta att göra tama. =)

[Lccn94]
0

Ja, ska själklart ha 2. men tänkte först göra den ena hanen tam sen när den andra kommer in i bilden lär den från den andra:)

okej! TACK:)

Luisa
3

#2 köp 2 hos en uppfödare så slipper du göra den tam och sedan köpa en till.

Genom att köpa ett djur i djuraffären stödjer man alla grosiser som massuppföder fåglar och tar helt slumpat vilka undulater som helst och låter dem para sig.

Hos uppfödare får du hem 2 friska fåglar. Uppfödaren kan låta dig träffa fåglarnas föräldrar och dessutom ge dig råd och foder som undulaten är van vid, då slipper undulaten bli dålig i magen. Dessutom har då då någon som du kan vända dig till under hela undurlaternas tid.

Därför råder jag dig att köpa hos en uppfödare.

Se till att vara väl förberädd innan du går och handlar i djuraffären. Ett tips till dig är att aldrig säga att du har köpt dina första undulater då det finns en enorm chans att de börjar försöka att lura dig och köpa något som absolut inte är bra.

emily92
1

Hej!

Jag har två undulater. Cindy & Kickan heter dom :) Båda är engelska.

Cindy skaffa vi genom en djuraffär. Och hon är hur mysig som helst! Både pussas och gosar med en :) Efter bara 24 timmar som vi hade haft henne så satt hon på både fingret och axlen.

Kickan som vi skaffade nu i Fredags är nästan lika tam. Hon pussas inte riktigt ännu men det är på god väg :) Men fingret och axlen är inga problem! :)

Så av mina erfarenheter så är engelska mycket gosiga!