Lite orolig
Jag har just köpt en ny undulat efter att Pelle dött tragiskt :( Den nya heter Kalle och så fort han är tam så ska vi köpa en kompis till honom. Men jag börjar bli orolig över att han inte dricker, vi har haft honom i tre dagar så är det möjligt att han inte druckigt något? För övrigt så äter han på normalt, flyger runt i buren (jag släpper inte ut honom i rummet än, men så fort han är tam så), kvittrar och är nyfiken. Dricker han när man inte ser eller tror ni han har klarat sig utan vatten dessa dagar? Jag är orolig över att han inte förstår vattenautomaten.
Jag ser ALDRIG när mina dricker, om du är orolig kan du ha en skål med vatten i buren också, de dricker ur badkaret med ibland:)
Hälsningar
Fredrika
#1 Okej, min förra undulat såg jag ofta dricka :) Men saken är den att jag har ingen skål som går in i burluckan. Däremot satt han i badkaret nu när jag kom hem så han kanske dricker där men det känns lite ofräsht eftersom han badar/bajsar där…
men man kan ta av gallret kanske:)? o sätta in en skål då. Joo men han dricker nog :)
Hälsningar
Fredrika
#3 Ja, nu när jag hade buren i knät så hoppade han till badkaret och tog en klunk.