Undulater iFokus

Undulater

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 3376 ggr
Illusions
2011-06-28 21:00
0

För mager?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle behöva tips!

Fick hem en ny hona för ett par dagar sedan för att hålla min undulat sällskap, och hon har verkat frisk och glad och allt verkar jättebra. Men idag så märkte jag att hon hade en sorts bula över bröstkorgen, och hon ser lite konstig ut i kroppen. Hon är den vita undulaten på bilden, och om man jämför med den blå så ser hon lite udda ut. Jag har inte haft en hona förut, så jag vet inte om dom ser annorlunda ut, eller om det är att hon är för mager eller om hon är sjuk?

Annars verkar hon pigg och visar inga tecken på sjukdom, men hon verkar rätt lugn i sitt temperament. Ganska uppmärksam, men lugn. Eftersom jag inte haft henne så länge så vet jag inte om det är hennes normala beteende, men hon har betett sig så ända sen jag fick hem henne (den 23/6)

Så snälla, ge mig ett svar på om hon är sjuk eller ej!

Tack på förhand :)

Illusions
2011-06-28 21:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En till bild.

drutten2
2011-06-29 21:48
0

Det kan vara en tumör, men kan även vara en fettvalk…

alltså att hon är för tjock… vilket inte heller är bra då det kan bli tumörer av just fettvalkar.

Om jag var du skulle jag ha lite koll på den, och samtidigt dra ner på feta fröer (1 tsk per fågel morgon och kväll, fri tillgång till grönsaker och örter)och daglig motion utanför buren varje dag i några timmar. (om de inte redan får det förstårs)Flört

Illusions
2011-06-30 00:01
0

Ok, tack så mycket :) Den har gått ner lite idag, så jag är lite förvirrad av den :P

drutten2
2011-06-30 21:20
0

Kan det vara så att det är kräven som är såpass full så det blir så,

är hon sådan hela tiden?

Illusions
2011-07-01 00:15
0

Nej, det verkar som det är från och till, idag var den mycket mindre.

drutten2
2011-07-01 21:07
0

antagligen krävan då… du kan ju höra med en fågelkunnig veterinär annars, och se vad de säger.

Illusions
2011-07-01 23:52
0

Det ska jag göra :) tack så mycket för all hjälp! <3

Ladymon
2011-07-20 00:09
0

Vad är "krävan" ?