Sällskapsfågel?
Hej alla!
Jag behöver råd. Jag har en treårig undulathane sittande ensam i buren. Jag umgås mycket med honom, men börjar få svårare att hinna med honom så mycket som jag vill, och funderar på detta:
Är det klokt att köpa en fågel till åt en vuxen fågel? Tänkte mig en ung hona att hålla honom sällskap :)
Alla undulatkunniga får gärna svara! Om det skulle vara så att ni inte tycker det är en bra ide så hittar jag ett sätt att lösa det på, men om det är möjligt så skulle det nog vara bäst för oss båda två :)
Tack för svar!
Tycker absolut att du ska köpa en liten kompis! Om du bara städar och ändrar inredningen i buren och sätter in den nya undulaten först så kommer det säkert att gå jätebra. (varför man ändrar miljön i buren är för att den gamla inte ska vakta sitt "revir")
Lycka till!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan 
Jag tycker du gör klokt i att skaffa en kompis till din kompis, för det gjorde jag efter att min lilla tjej Tintins kompis gick bort för en månad sen. Tintin är nio år & kompisen Milou är två år, nu är hon mycke piggare & gladare sitter & sjunger, pussar & pratar med Milou 
MVH
Tintin & Milou med matte Anette
Tack för svaren :D Jag ska städa ur buren ordentligt och fixa allt, och sedan köpa en kompis till honom :)
Lycka till 
MVH
Tintin & Milou med matte Anette
Jag vet inte om det är så viktigt, men vilket kön rekomenderar ni att jag köper? Tänkte mig ju som sagt en hona, men är inte intresserad av att få ungar, finns det något sätt att undvika det eller är det i så fall bättre att bara köpa en yngre hane?
Du kan köpa en hona ändå, då undulater lägger bara ägg om de får holk. Jag har två hanar och de är väldigt kärleksfulla mot varandra. Men du kan välja vilket kön som helst, spelar ingen roll. :)
Tack så jättemycket för svaret :) <3 Då vet jag hur jag ska göra!