Undulater iFokus

Undulater

Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 5662 ggr
Oryx
0

Kvitter-CD bra idé?

Jag har, utan att riktigt veta hur det gick till, fått vårdnaden om en liten undulat vars syster och bästa vän har flugit till skogs. Hon vägrar att bli vän med någon ny undulat och är därför mycket ensam och deppig.

När jag slog på musik i samma rum som buren började hon kvittra för första gången på flera dagar - hon verkar ha varit understimulerad.

Nu leker jag med tanken på att skaffa en CD med fågelkvitter som kan "hålla henne sällskap".
Vad tror ni - är det en bra idé, eller kommer hon att bli förvirrad?

Starfall
0

Tråkigt att hon inte verkar vilja bli vän med någon annan undulat. Men jag tror ändå det går att få henne att bli kompis med en annan undulat, hon kanske bara är väldigt ledsen att hennes vänner försvann. Om jag varit dig så hade jag skaffat en till undulat och ha i en annan bur i samma rum till en början, då hör de och ser varandra. När de lärt känna varandra på avstånd kanske din ensamma undulat kommer acceptera den nya undulaten som sin kompis:) Detta är vad jag skulle gjort.

Angående cd-skiva vet jag inte vad jag tycker. Jag visste inte ens att det fanns sådant! :) Hoppas det finns någon annan härinne som vet mer om detta :)

Lycka till!

[Grabbarna-A]
0

Jag har oxå en undulat som helst inte vill ha någon kompis om han fick välja… Nu har han två st, som dock bor i en egen bur.

När han var ensamfågel så hade han en egen radio som alltid stod på oavsett om vi var hemma eller inte. Provade mig fram vad han gillade bäst att lyssna på, vissa kanaler gillade han inte alls. Har fortfarande en radio som är på hela dagarna trots att dom är 3 st nu.

Oryx
0

Tack för era tankar och råd.

Jag har fortfarande inte funnit någon permanent lösning på hur vi ska få henne att bli mindre agressiv mot andra fåglar, men som ett experiment letade jag upp lite exotisk fågelsång på Spotify och lät henne lyssna på det ett tag. För första gången på flera dagar började hon kvittra. Hon har även börjat äta och dricka mycket mer, så det verkar inte vara en alldeles tokig metod för att hålla henne stimulerad..

Pehpsii
0

I det vilda så är det ju i princip aldrig tyst i en undulatflock, det är ju lite deras sätt att ålla koll på vart alla är och att där inte är faror och vart mat finns osv. Det finns undulatljud som ligger ute på nätet (minns inte vart jag hittat dem tyvärr) som du skulle kunna spela. Lägg ihop en playlist med undulatljud och fågelkvitter etc som hon kan prata med och reagera på.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Undulatlover12345
0

Hej! Jag tycker att undulater är underbara! Jag är en tjej På 24 år och har 12 underlater!Glad Det är mycket jobb men det är de värda! Jag sköter nogrammt och varsamt om mina djur. På fritiden så sköter jag om mina undulater. De bor i en mycket mycket stor bur. Man får ta hand om de bra.

KOSTA VAD DET KOSTA VILL!Guld i mun

Denna kommentar har tagits bort.
dragonstar
0

Vet inte om det är bra, men du kan ju stästa och splea upp Youtubljud för den? Min  syster gjorde det när henne sfåglar kom hem och såg rädda ut. Dom vart mycket modigare då =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Valkyrie
0

Jag tror cd skulle fungera bra, som sagt är undulater inte van vid tystnad i det fria =) lycka till

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

Jag tror cd skulle fungera bra, som sagt är undulater inte van vid tystnad i det fria =) lycka till

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

kaka1234567
0

Jag tror inte cd fungerar vet inte varför men har en känsla av de.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

CicciMarris
0

vi tror att de ä en bra idéCool

Luisa
0

du kan ju gå in på youtube och söka på undulat sång eller undulater sjunger eller något sådant . Jag lät mina fåglar lyssna på det och då sjöng de med. Det skadar aldrig att pröva, man förlorar ju inget på det. Sen kan du också ladda ner det och bränna det till en skiva. Lycka till