Putte leker inte
HEJ >:3
min putte använder inte sina leksaker. funderar på att köpa nya mer färglada och kanske med plingor i så han kanske reagerar på dom. enda gången han hållt på med något var när han satt på en hylla i mitt rum och pilla på mina silver kedjor. han tittar inte heller i spegeln. det hade ju varit bra om jag tex skulle behöva gå ut o köpa något nere vid "byn", så han kan ha nått att hålla på med den korta stunden ifall han skulle bli rastlös. någon som vet när han börjar leka eller varför han inte gör de? :)
En av mina undulater leker inte heller med några leksaker (kan bero på hans tidigare bur hos den andra ägaren) men han har en annan undulat som sällskap så han leker med honom istället och har alltid "något att göra" iochmed att de är två och har varann.
Om han är ensam kan jag rekomendera att köpa en till som sällskap.
Du kan ju även testa att köpa lite andra och nyare leksaker, lite roligare. Dessutom har jag hört att speglar inte är bra för fåglar, så jag har tagit bort mina fåglars spegel.
Okej tack :D
funderar faktist på att köpa en kompis ^^
nästa gång jag kommer till djuraffären ska jag köpa liter mer leksaker.
varför är inte speglar bra btw? ;'o
Det har ju tydligen kommit en lag om att man inte får hålla flockdjur ensamma, och fåglar är flockdjur. Finns ett inlägg om det här som heter "svensk lag".
Jag vet inte, det var något om att de kan inbilla sig och få för sig att det är någon annan fågel, eller bli konstiga eller jag vet inte. Jag tog bort de iaf, kan ju inte vara bra för en fågel att sitta och snacka med en spegelbild… den måste ju bli besatt av spegeln iochmed att det är där inne "kompisen" finns.
Fråga någon annan här :) Du kan ju fråga i ett nytt inlägg.
Speglar blir ett substitut för en fågelkompis. Det finns ensamma undulathanar som har blivit så maniska på sin spegel att de till och med har börjat mata sin spegel i tron att det är en hona.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
aha okej ;o xD
loki leker inte heller så värst överdrivet han är mest besatt av att se tecknat försökte få han att leka med en boll en dag så jag provade att fara omkring på golvet själv ensam med den och leka en stund sen gick jag ut ur rummet lämnade bollen på golvet och kickade på honnom genom nyckelhålet i dörren…han flög ut ur buren och satt och glodde på bollen en stund tills mobilen ringde och han återvände till den trygga buren
du kanske kan prova att leka med sakerna slälv så att han ser hur man gör:D
Ja, jag har även hört skräckhistorier om speglar där fågeln inte klarat av att lämna spegeln eller sörjt enormt när den tagits bort. Vissa kan se det som en rival om det vill sig så med, så jag skulle inte heller rekomendera det.
Min nymf är likadan. Det som intresserar henne är mat ;) Dock har jag testat färgglada repgungor, och det är kul att pilla med trådarna i ändan på dessa. Sen hon fick en ny kompis som verkligen testar allt leker även hon mer, så jag skulle absolut råda till en burkamrat till din fågel. Om inte annat får de sällskap i varandra.
Paulina
HAHAHA okej XD
jag ska prova med det 8DD tack ^^
#7 okej ;o
putte tittatr inte så mkt i spegeln heller. han är inte så intresserad av leksaker men ska fortsätta försöka :''3

Har alltid haft speglar (på gungor) och det har inte varit några problem. Att sitta o gunga gillar nog dom flesta tror jag. ;) Min gillar inte att leka så värst annars.. Han är ju äldre oxå förstås men det är väl olika hur dom är. Han sitter o plockar lite med en klocka som sitter under några gallerbollar. Annars är det mest att gunga som han gillar. ;)
Har oxå speglar till mina tre och det är inga konstigheter eller problem. En av dom matar spegeln men han matar även mig, fönsterhantag och väggar mm… Mina leker inte speciellt heller med sina leksaker, den äldsta leker lite med sina pinglande bollar annars är dom mest med mig vad jag än gör.
Jag har speglar till mina, och dom uppskattas riktigt mycket. :) Eskil tycker att det är kul att slänga spegeln på burbotten och slå spegeln mot burgallret, och när dom är ute och flyger så har dom en stor spegel vid deras gren, och dom tycker mycket om att spegla sej :)
Men jag tror det går bra om man har fler än en undulat, annars kanske den ensamma blir desperat i den?
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Ja, jag tror oxå att speglar kan bli substitut för en annan undulat om det handlar om en ensam undis. Annars har då jag aldrig haft annat än positivt att säga om speglar. :)
Jag köpte en kompis till min 10 åriga undulat men sen började hans kompis att bita hans vingar och tjärtfjädrar. Han var mycket elak mot honnom. Han fick inte ens leka med hans leksaker =( Så blev han väldigt tyst helt plötsligt. Men när han i 21 december då började min gamla fågel att kvitra och tjatra och kunde leka i fred med sin älskade klocka. Han var så himla rädd för sin kompis =(
vågar inte skaffa en till elaking men jag han får ofta komma på besök hoss några pesionärer som jag skänner och han får flyga frit. Han blir så himla nyfiken då på en oskänd plats =) Sen får han även var med när jag äter frukost. Jag köpte en lekplas åt honnom. Han gillar att sitta där och leka med leksakerna som jag har sätt upp. Han gillar olika sorters klockor.
Stress och aggressivitet ökar i en liten bur och med för lite friflygning. En stor bur inredd med många natursittpinnar o många olika leksaker men som är placerade så att fåglarna kan flyga i buren, många matskålar, mycket friflygning minskar stress och aggressivitet och det brukar fungera mellan två undulater.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
hej!
min kusin som jag är hos mycket har två undisar(siri och sky)ÄLSKAR verkligen att gunga.och helst med hög fart som dem gör själva.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*