Hjälp, tips?
Hjälp gärna min kompis som har lite frågor. 
"Hej!
Det är så att idag ungefär klockan 4-5 köpte jag 2 undulater i djuraffären.
Jag såg inte förrens jag kom hem att den ena såg lite "hängig" ut, samt var kladdig i rumpan.
Så vi ringde en person som var kunnig om undulater och han sa att det inte kunde bero på stress, utan kunde vara någonting som jag nu för tillfället inte kommer
ihåg vad det hette. Så vi åkte tillbaka med den sjuka undulaten och fick tillbaka pengarna.
Jag vill skaffa en till undulat så den jag har kvar nu har kompisar, och har därför lite frågor.
Tänk om den jag har kvar redan är smittad?
Hur länge ska jag vänta för att vara säker på att hon är frisk så att jag inte köper en ny som också blir smittad? (Jag ska såklart inte köpa ifrån samma ställe).
Vilka andra tecken än att hon inte tar hand om fjädrarna, är skitig, burrar upp sig, ser allmänt "hängig" ut ska jag leta efter?
Hon har hittat en sån där kräcker-pinne som jag hängt upp i buren som hon äter på. Däremot har hon ju inte lämnat den översta pinnen så hon har inte hittat mat
eller vattenskålarna. Men hon har ju ändå bara varit här i några timmar också.
När jag väl hittar en annan fågel, hur ska jag flytta ihop dom? Kommer hon anse att buren är hennes "revir" och kanske vara elak mot den andra?
Är det som med råttor att man måste städa buren mycket mycket noggrant, samt ändra inredningen?
Om jag köper en äldre undulat som aldrig bott med andra undulater, utan varit ensam jämt, har den då glömt "undulatspråket" så att dom inte kan kommunicera eller
fungeraren sådan fågel lika fint?
Nu kommer hon ju få bo ensam ett tag vilket jag inte alls har tänkt mig. Jag kommer inte vara hemma imorgon förrens till kvällen. Ska jag lämna en radio på så hon hör
musik & prat. Eller ska det vara tyst? Hade ju tänkt att hon kunnat snacka med sin burkompis samt vänja sig vid buren. Det känns så hemskt att se att hon nu sitter där ensam :(
Alla tips är välkomna."
"Hej igen. Jag tänkte hänga upp lite grönsaker och frukter i en tråd. Men vad för slags tråd ska/kan man använda? Funkar ståltråd?
Sen undrar jag för hon har nysigt några gånger, kan det bero på att hon är sjuk, förkyld eller någonting?"
"Hej igen! Har rätt många frågor känns det som, så här kommer en till =)
Jag har letat efter en större bur, men känns svårt när det inte får överskrida 3000kronors gränsen jag har satt. Helst ska den bara kosta 2000:- men som MAX 3000:-
Jag vill ju ha en större bur än den jag har just nu. Det jobbiga är att ALLA lite större burar är nästan bara större på höjden.. Så vet ni någonstans på internet
där man kan beställa lite större burar? Jag har tittat på en bur http://www.pwss.se/product.php?productid=4369&cat=1062&page=1
Den har ju ett bra pris, men även här är det så att den är HÖG och inte bred och lång som jag hellre vill att den ska vara!
Trots att den nu som sagt har väldiga brister gällande det så är det faktiskt ändå större både till bredd och längd i jämförelse med den buren jag
har nu, då den jag har nu är endast laglig, men inget mer. Jag har till avsikt att ha den till endast 2 undulater. Duger den ändå?"
"Är det dåligt att låta henne höra andra undulater från datorn? Eller är det okay att låta henne höra det, tänkte vore det inte ganska deppigt att skrika till en undulat som hon aldrig får träffa?
För hon råkade höra när jag tittade på ett klipp på youtube, och hon blev typ galen och började kvittra jättemycket när hon hörde det. Känns jättehemskt att hon inte har någon kompis nu."