hallo:)
Tänkte bryta trenden i min familj och skaffa fåglar, då jag aldrig i mitt liv har ägt smö sötingar så funderar jag på antingen undulater eller nymfkakadua.
men efter mkt om och men verkarde bli undulater iaf dom verkar väsnas minder :)
Finns det någon bra bok om undulater?
Jag har mest läst på undulathemsidor, trovärdiga och som ger ut bra och innehållsrik information:) Jag har faktiskt inte hittat någon bra bok om undulater. Skulle annars köpt någon, men internet hålls mer uppdaterat. Jag kan därimot ge tipset att du om skulle få tanken på att låna någon bok från ett bibliotek, så gör helst inte det. Det är oftast gammla böcker som innehåller fel information. Du har säkert hört det någongång:) Annars så kan jag föreslå att du läser på mycket på hemsidor. Om du inte hittar någon bra sida så kan vi försöka ge förslag på några:) Eller om du har frågor direkt här på forumet:)
Grattis till ett bra val :D
Jag kollade på bokrecensioner på undulatportalen o fann att högst betyg hade 2 utländska böcker fått:
Budgerigars - a complete pet owners manual av Hildegard Niemann.
Undulater - Naturlig pasning av Palle Freijvald
Källa: http://undulatportalen.se/recensioner/budgerigars.html
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Hej!
Kul att du tänker skaffa undulater! =) Ett mycket bra val måste jag säga.
Visst att undulater väsnas, skräpar ner och kräver mer tid och omtanke än vad många tror så är de underbara små djur. De är väldigt påhittiga och är roliga att ha i sitt liv. Något man däremot ska tänka på är att kolla upp eventuella allergier inom familjen. Undulater "dammar" nämligen, s.k fågeldamm som ofta är allergiframkallande.
Böcker vet jag faktiskt inte, själv har jag läst mycket på olika undulatsajter samt fått information av min mamma som själv haft undulater. MimmiH's boktips verkar vara bra, värt att kolla upp :)
Lycka till!