Ha undulater ute?
Kan man ha undulater ute? och hur långt in på hösten?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag har mina i en mindre bur på balkongen när värmen är något bra och det inte blåser på dom för mycket.
Jag har ingen erfarenhet av undulater och kyla de klarar och får vistas i. Vet en tant i sthlm jag bodde förr, hade sina ute året runt under ett par timmar då och då. De överlevde. Men tror inte de mådde så bra av det.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
ok, för vi har tänkt att bygga en bur vid mina kaninburar, då hade vi tänkt att dom ska bo där på natten oxå, funkar det bättre med isolerad bodel om på kvällen skulle bli 10 grader eller så?
// Hanna
Om de ska vara ute dygnet runt så måste de ha någon möjlighet att värma sig någonstans. Vissa bygger fågelhus med genomgång mellan hus o voljär så fåglarna själva kan välja om de vill vara inne eller ute.
Så stor voljär som möjligt är bra, då kan de flytta sig efter solen. Tak över hälften av voljären är bra. Mot norrsidan exvis kan man täcka med presenning exvis för vindskydd. Norr är ju ett väldigt skuggigt läge så då hindrar man inte solen.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Ok:)
Finns det någon lägsta temperatur man får ha undulater? vi tänkte annars bygga det med vårat föråd, så att dom vanliga bur är inne och stor bur ute där dom fårvälja, är tänkt att vi ska ha hönor i samma hus, men värkar som om jag får det till mina kaniner ist, kan man ha kaniner och undulater i samma rum?
// Hanna
Man kan ta ut undulaterna i regnet oxå har jag hört. Men inte för länge max 10 minuter. Men då antar jag att det måste vara rätt så varmt ute.