Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 1696 ggr
LiindaH
0

Nya Otto!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom en liten 3 årig Otto hem till oss.

Han är i dagens läge inte värst tam.

Nu undrar jag, är det enklare att få han tam om man tar ut hans spegel han har där inne?

Har ni sedan några knep på hur jag ska få han lite piggare på händer?

// Liinda

MimmiH
0

Hej Linda, grattis till er nya undulat :)

Först vill jag säga att undulater mår bättre och är tryggare när de är flera, de är flockdjur, så man bör ha minst 2 undulater för att de ska må bra.

Spegel bör man helst inte ha, men är fågeln ensam kan man ha spegeln tills undulaten fått en kompis, man kan också ta bort den.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

kaka1234567
0

Grattis va kul.

Jag tycker inte man bör ha spegel som sälskap till ensam undulat.Man bör ha en kompis.

sen ska du börja med att låta han va i ca1-2 vekas tid så han vänjer sig vid ljud och lukter.Sen kan du börja med att ge mat från handen äpplen och frön mm.Gör så i ca1 vecka.Sen kan du börja ta och sätta h*n på handen och mata den helt änkelt vänja den vid dig.Och på så sätt börja den lita på dej och skapa relation och förtroende.Och klappa den lite varaktigt så den inte blir rädd eller överaskad.Lugna rörelser.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

LiindaH
0

Tack!

Jo men absolut får han vara ensam nu den första tiden!
Är ju som med alla djuren ;) .

Han kommer att få en kompis sen, inte än!
Vill att han ska bli trygg med oss här hemma och alla djuren!
Sedan blir det en liten vän att förlita sig på!

// Liinda

kaka1234567
0

#3.Bra tänkt först vänja in h*n och göra han tam och sen komma med en kompis.För omm man köper en till så riskerar du 2 ike tama undulater.Så gör han ganska mycke tamare och sän köp en.Glad

Lycka till nu =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus