Undulater iFokus

Undulater

Etikettbilder-filmer
Läst 2486 ggr
Oriel
0

Ny medlem :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag är ny medlem här på undulat i fokus :) Har en undulat som heter Chico, kommentra gärna bilden :D

-' Rebecca Johansson

Sweelin
0

Välkommen hit! Vad fin undulat du har, hur gammal är han? :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Oriel
0

Tack, han är 2 år =) Kan bara säga: Chico, mammas älskling xD Lite jobbigt i längden :)

-' Rebecca Johansson

Hopi
0

Välkommen Oriel! Vad jättesöt han ser ut Chico! En liten tuffing ser det ut som! ;)

Oriel
0

Nja, han är rädd för allt :/

-' Rebecca Johansson

Sweelin
0

Han har riktigt snygga färger :) Är han handtam?

Oriel
0

Nope, han blev skrämd som liten :/

-' Rebecca Johansson

Sweelin
0

#6 Hur då skrämd? :o

Du kan säkert fortfarande göra honom handtam, det krävs nog mycket tid och tillit :)

Oriel
0

Det var inbrott i djuraffären och zooägaren var inte så snäll mot honom heller för den delen..

Han bor med en annan undulat som är jättedum mot honom men som han inte vill skiljas från.. :S

-' Rebecca Johansson

Sweelin
0

#8 Han är ju inte så gammal, så jag tror säkert det går att göra honom tam :) Bara du är villig att göra det och försöka såklart!

Oriel
0

Okejj :) Men hur ska man göra det på bästa sätt?

-' Rebecca Johansson

Celaz
0

å vilken söt och cool tagen bild! :D

Gfrost
0

Oriel jag har haft en del undulater och kan dela med mig av mina tips

1. Försök att prata med honom mycket (eller var det en hane?) så han lär känna dig då kommer han bli trygg.
  2. Försök att få honom ur buren MEN det är inte bra ifall han får flyga fritt över ett helt hus kan bli väldigt svårt att lära sig omgivningen då
  3. Eftersom kommer han självmant vilja ut alltså är han också även lite handtam

jag har haft 4 undulater genom tiderna (alla har dött R.I.P) om jag inte minns fel var alla handtama förutom kalle (en blå hane)