Undulater iFokus

Undulater

Etikettfärger-teckningar-genetik
Läst 2278 ggr
Tavar
0

Skimmerfärg

Hallå!

Jag undrar om undulater kan ha en färg som de skimmrar i. Har en vit fågel som jag alltid trott varit albino (röda ögon) men har märk ibland när det är väldigt ljust ute att hon skiftar lite lätt i blått under rumpan på stjärtfjädrarna. Kan inte komma på vad som kan reflekteras annars då allt i mitt rum är grönt o vitt :P Det syns som sagt väldigt sällan och bara vid spec ljus så har ingen bild på det :( Kan det vara så att hon är lätt blå eller är det något som "lyser på"?

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Hopi
0

Jag har haft albino och hon var likadan. Alltså i visst ljus så skimrade hon i olika färger! Supersnyggt! Sägs ju om tex svart att det finns andra färger "under" liksom, kanske är det likadant med vitt. Hur som helst så är det väldigt vackert! Tror inte att din är "lätt blå" eller så, utan att vita fjädrar reflekterar/skimrar så bara helt enkelt. Flört

Tavar
0

Okey :) tack för svaret, har försökt komma på vad det är som kan lysa annars men hittar som sagt inget ^^'' Men om det är så hon skimrar så är det iaf otroligt fint :) Kan ju vara så att jag inte märkt det innan då hon nyss ruggat ordentligt för första gången med!

Hopi
0

Tycker det är såå otroligt vackert när dom skimrar så där fint! Tycker albinos är så vackra! Saknar min hona, som jag för övrigt döpte till Opal pga hennes skimmer! Flört

Tavar
0

Förstår det :P funderat på att skaffa en ny?

Hopi
0

Har 3 st undulat-killar. Det får räcka.. Tyvärr går dom inte ihop, så jag måste ha 2 burar..

Tavar
0

Jobbigt :/ Jo, man kan ju inte tvinga dom att gilla varandra… fast han som blir ensam, fungerar inte han med någon?

Hopi
0

Han som bor ensam, det är han som är den som bråkar först! Han har ju dock bott ihop med 2 honor innan, och då var det INGA problem alls! Han gillar ju den ena av killarna lite FÖR mycket, så då blir den andra hanen avis! Därför blir det bråk! Dom har burarna tätt intill varandra, så ensam-hanen har ju sällskap så sett ändå.

Tavar
0

Ah… Men skulle kanske kunna funka att skaffa en flicka till honom då. Men nu gör jag lite väl OT i min egen tråd Oskyldig

Hopi
0

hahaha ja nu börjat du gå utanför din egen tråd! hehe Hur som helst så ska jag avvakta.. Tänk om han inte gillar den tjejen, då får jag TRE burar!

Tavar
0

Kan vara lite störande :/ har funderat på att försöka skaffa en till skimmerfågel men det får vänta tills jag har en större bur :P annars kommer de nog bara börja hacka på varandra för det blir för trångt

Sweelin
0

Min kompis undulat är precis samma! Hon är albino men kan ibland bli lite smått ljusblå under magen!Skrattande Väldigt fint :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Tavar
0

Okey :P då är hon alltså vit och inte ljusblå med röda ögon ^^ Vad kul att det finns flera fåglar som är så här för det är verkligen vackert!

[AuntLobster]
0

Jag har en vit hona (inte albino) som är likadan. Ibland syns det verkligen mycket, vissa fjädrar ser helt turkosa ut. Sedan när solen går ner ser hon vanlig ut igen. Lite magiskt på något vis.

MimmiH
0

Det här med vita fåglar som skimarar beror på att de har någon teckning som inte syns riktigt tror jag.

På undulatprats forum finns några som är duktiga på färger som kan tala om vad skimret beror på om ni vill veta.

http://www.undulatprat.se - gå in på forumet :)

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Gojjan
0

Vad coolt med en skimmrande undulat!

Starfall
0

När jag var liten hade min mamma undulater, varav en vit (vet inte om hon var albino). Hon skimrade i blått, väldigt fin var hon:)

#14 Kul att det finns medlemmar där som är duktiga på färger. Skulle du inte kunna bjuda in dom hit någon gång så de kan dela med sig av sin kunskap? =)

kramar/carro

MimmiH
0

De skriver på några andra forum så jag tror inte de orkar med ytterligare ett.

Men varmt välkommen som medlem till undulatprat - man kan ju delta på flera undulatforum :)

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se