Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 1044 ggr
Hopi
0

Så var dom bara 2..

Tog ju hand om 2 äldre hanar som kompisar till min undulathane Safir, som är 6 år nu. Det är några månader sen jag fick dom 2 killarna av en granne. Dom skulle vara 3-4 år, men nu dog den ena häromdagen.. Trodde från början att han var äldre än dom sa. Han SÅG gammal ut! Och nu så tror jag absolut att han var äldre än 4 år!

Så nu är dom bara två.. Gråter Men tur dom är två iaf! Så dom slipper vara ensamma! Han som dog kallade jag för till Sodalit för han var blå-grå.

Kvar är Safir som är viol-kobolt och Smaragd som är grön. Jättefina färger!!

Starfall
0

Tråkigt att han dog =( Troligen var han gammal… Tyvärr är det ganska ofta man inte vet exakt hur gammal ens undulat är. Särskilt omplaceringar… Han hade nog en väldigt fin sista tid i livet hos dig. :)

Hopi
0

#1 Tack! Ja, det är ju så att grannarna hade fått honom av en arbetskompis.. Vem vet hur det var innan dess.. Så han var säkert mycket-mycket äldre. Jag har ju haft rätt många undulater genom åren, så jag tror mig nog kunna gissa att han var bortåt 10 år.. Om man köper på djuraffär så har man ju oftast heller inte en aning om hur gamla dom är! OM dom inte är ungar vill säga, då kan man ju gissa någotsånär iaf.

[Grabbarna-A]
0

Vad tråkigt Gråter.

Gojjan
0

vad tråkigt att han dog, men tur att dom iallafall är 2Gråter

Hopi
0

Ja, det var tråkigt men som sagt, han var säkert bra mycket äldre än dom trodde.. Bra dom är två iaf eftersom dom båda är lite äldre.