Har inte läst nånstans att de inte kan det, utan bara rabarber och avocado typ. Så det funkar väl? Någon som gett sin undulat mango? Btw… finns det inte mango i naturen de lever vilt i? Isåfall borde de väll kunna äta det tycker man.
Gick in på Zoonen.com och läste lite
"Ananas, Jordgubbar, Kiwi, Mango, Bananer, Hallon och Smultron, Körsbär, Vindruvor, Apelsiner och
Melon. Kan man ge dom utan problem."
"Man ska inte ge undulater Avocado som är direkt dödligt, man ska inte heller ge dom Plommon som har en syra som är giftig. Gäller även rabarber."
Sedan kan man ju ge dem äpplen och päron och massa Grodbald :)
Här är mitt recept: Minibränässlor, Grodblad, Maskrosblad, Äpplen, Vanlig fröblandning, Melon, Rönnbär, Gurka, Gräs, Paprika, Lingon, Blåbärsris och Blåbär - Delikatess som man finhackar och fryser in under vintern :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Har ett problem med min fågel, han vill inte äta fruk eller grönt han gillar sina frön och hirskolv!
hur får man honom att pröva lite fruk och grönt, han är omöjlig 

Kan man ge frysta jordgubbar till undulater????

#4 alltså upptinade!!!
#4 Ja det tror jag? Varför inte? :)
#3 Prova att he lite gräs inne i buren (maskrosblad) är en hitt!
Nu är det ju höst och inte så mycket kvar men prova att he någon äppelbit på en pinne i buren eller kanske dela den i små, små bitar och lägga i matskålen, det är nog det lättaste.
Pröva dej fram med olika sorters frukt och grön, sallad är ju också bra! Det brukar jag ha i. He lite olika på olika ställen så ser du sedan vad som funkar, ge dem tid att våga :)
Prova först med att he lite i matskålen, nån salladsblad eller något :) ge dem tid!
Men kom ihåg att det inte får bli gammalt eller vara gammalt! Ge dem lite i början och om dom äter så kan du våga prova nytt. Om man fryser in frukt och grönt så blir det fort gammalt då man tinat upp det, och det är nog inte så fräsht :)

oki ska prova mig fram

Ett bra sätt att lära dem pröva nya saker är att någon annan fågel äter det, då brukar den andre prova också. Du kanske kan låna en fågel som får visa, eller om han är tam så får du visa,
oftast är de ju mycket intresserade av vad vi äter.
Min fågel Elvis är inte heller så förtjust i att smaka på nya saker, OM jag inte smakar först. Ser han att jag äter, äter han! Och min andra fågel äter och Elvis gör det. Elvis äter och jag äter, och Eltón äter om Elvis äter.
Undulater förstår väldigt mycket ändå dom
Dom vet om vi äter och härmar oss sedan, det är faktiskt ganska smart. Men såklart, fåglar är ju rätt smarta och bra på många sätt<3
# 10 Så där är mina oxå. När det gäller mat, inte grönsaker…
Dom inte så förtjusta i frukt och grönt
. Äter dom nån grönsak så är det sallad och av frukt gillar dom banan och apelsin. Inte så varierande… Men dom älskar pasta, leverpastej, risifrutti, rå falukorv, ris och annat som kanske inte är så nyttigt som chips
.
Min fågel äter oxå exakt allting jag äter. Spelar ingen roll vad det är, han äter det oavsett.
Akta så han inte blir tjock bara och får en liten "kalaskula" som min fågel börjar få :O
Vill bara tillägga att jag inte äter rå falukorv
men dom gör det iallafall
.
Fegis har redan en kalaskula
.
En liten kalaskula tycker jag låter lite mysigt
kan man ge undulater vinbär utan att dom mår dåligt??
Ja, det kan man.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se