Min nya Pipi
Vilken snygging!:D Vart köpte du honom då? :)
Grattis!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Även han kommer från en djuraffär. Jag tror att affären hette zoo magasinet men jag är inte helt säker. Det var första gången jag var där
De var mycket trevliga i butiken de erbjöd mig gratis nagel klippning och filning av näbben för alla tre fåglar fast att jag hade bara köpt Lennart i den butiken
Vad bra! :D Hur gammal är han?

Han är bara ett par månader han är så liten skillnad från Charlie och Lemon. Lemon är ändå drygt 11 månader så han är också egentligen en baby, men Lennart är nog 5 -6 månader sa hon i butiken

Lennart är jättesöt, lycka till med honom.
Är det bra att släppa ut fåglar när de är nyköpta? Jag trodde att det skulle gå någon vecka
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Hahah jag vet inte jag släppte ut honom nästa dag. Han har redan lärt sig att gå in och äta i buren, de andra fåglarna visade honom hur han ska göra, så det gick bra

#6 En sådan snygg bur du köpt och den var inte dyr heller.
Du har glömt svara på min fråga #5
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

#Svarade på frågan! (#7)
Men är inte Lennart vuxen då? :) Inga ränder på huvudet och vit runt iris? :)

Jag trode det med, men hon sa att han var runt 6 månader så jag vet inte
Och han är ju sååå liten
#11 Vissa undulater kan vara liten i kroppen :) Det var iaf min lilla Günter

jaha men då vet jag inte, han är kanske vuxen. Men sen kan det beror på när de får den vita irisen. Charlie fick den för 3 veckor sen vid 1 års åldern och Lemon när han var 10 månader. Så kanske är Lennart lite äldre än vad hon i butiken sa.
Men man ser att Lennart är betydligt yngre, han kan knappt flyga, han pipper som en babys bara hans sätt att vara. De andra fåglarna är betydligt mognare
Men vem vet

#13 #12
Jag har ingen aning :) Men om fåglarna trivs med honom, du trivs med honom och han själv trivs så spelar det ju inte så stor roll? :) Jag blev bara lite nyfiken
På bilden är det svårt att säga, men han är riktigt fin!
Är han ringmärkt? :)

Nä det är sant det spelar ju ingen roll
Ja det är han, alla deras fåglar är det! Men är det bra eller dåligt att han är det?
Vad fin din Lennart är. 

#17 tack

Lennart är verkligen stilig! :) Och vilken perfekt bur!!!

#19 tack tack
Söt han är :D