stum?
Hej! Jag har två undulater varav en är en garanterad hona (fått bekräftat på djusjukhuset när hon var där för hon andades konstigt) och den andra tror jag kan vara en hanne men är inte säkert. I vilket fall så är det såhär att honan (Buffy) för nästan inget väsen alls. Sjunger inte, kraxar inte, piper inte ens och det är knappt att hon "tjattrar" när jag klipper klor ens. Jag trodde rätt länge att hon hade något fel på stämbanden som hade med hennes luftrörsinfektion hon hade som yngling att göra men hon kvittrar faktiskt till ibland (även om det är ytterst sällan).
Hennes kompis är dock en riktig skönsjungare och måste föra någon form av väsen konstant. De få hånger Buffy för ett ljud alls så ska hon direkt överröstas av Billie.
Nu undrar jag om det kan vara så att det är Billie som på något sätt hämmar henne från att sjunga och väsnas? Jag har aldrig vart med om en så tyst undulat innan, de jag haft har alltid vart full konsert på hela dagarna, så jag blir nästan lite orolig…
Hon är pigg och glad i övrigt och har bra hull och busar och leker med allt hon kommer åt.
Detta har pågått i snart 6 månader (hon är ungefär ett år gammal).
Någon som har några tankar eller teorier?
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Min albino-undulat är så hon med, men vad jag fått veta är det inget fel på henne. Hon bara är tyst, händer ibland att hon skriker lite på morgonen men mer än så är det aldrig. Men hon ser ju ut som hon ska så tror inte det är nå fel. Tydligen har vi bara väldigt tysta undulater :P
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

så skumt. Det är ju knappast några tysta djur annars liksom (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Jo :P men om veterineren inte sa något och fågeln äter o dricker som den ska, har rätt avföring och ser fräsh ut så är det nog inget fel på den :) Människor är ju egentligen ett flockdjur men finns ändå de som inte tål att vara med folk ^^

Ja vi är nog lika både undulater och människor; endel pratar i ett, andra säger bara det som behövs! 

Precis :P tror inte det är något fel på den fågeln ^^
Ja precis, alla är vi olika både djur och människor. Tror inte heller att det är ngt fel på pippin…