Lång övernäbb
Min ena undulats övernäbb har växt sig lång. Jag har haft undulater i över 40 år och har aldrig varit med om detta. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Lite tips önskas.
Man kan gå till veterinären.. de klipper den tror jag. Ring och hör!
kan ev. vara tecken på njurskador.
#2 Visar sig njurskador på något annat sätt?
Slipa ner näbben kan man göra hos en veterinär :)
Vissa fåglar kan inte slipa ner sin näbb själva och att klor samt näbb växer fortare än normalt, det är ärftligt
Du får nog i alla fall slipa ner den hos en veterinär lite då och då
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Det är bara det att hon inte är handtam. Alltså kommer det att bli svårt att få tag i henne. Jag har en liten transportbur som hon måste in i. Den hon sitter i nu är för stor att ta med. Där sitter dessutom en fågel till. Hon är 3 år.
Det går bra att ta henne fasst hon inte är handtam… hon kommer säkert flaxa en del, men jag brukar ställa buren på sängen (utan botten) så fågeln landar mjukt, om den nu ramlar ner. Sen tar jag den så fort den är still. Om den bits kan du ta en vante…
Idag har jag varit hos veterinären och klippt hennes övernäbb. Det gick bättre än väntat att ta henne. Jag hade köpt en liten transportkartong i djuraffären (sådan som man får dem i när man handlar dem), så nu är allt frid o fröjd.
#7 Vad skönt 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3