Undulater iFokus

Undulater

Etikettmat-utfodring
Läst 2304 ggr
Nikka
2008-11-14 13:54
0

Matlista

Här kan ni skriva ner era matlistor på vad ni ger era fråglar… gärna färskmat! Kul för de som har brist på ideér! Skriv gärna hur ni ger också.

Mina fåglar (eller iaf en av de, den andra vågar inte) äter bara om jag matar honom, antingen från munnen eller om han ser att jag äter först.
Så min lista orkar jag inte ens skriva ner, för han äter ALLT! Om du kommer på något och frågar om han äter det så är svaret alltid JA! Finns ingenting han inte äter, förutom allt giftigt då för det får han inte ens smaka.

Matlistor wanted!

Sweelin
2008-11-15 14:35
0

Jag ger mina oftast bara fröblandning men någon gång om veckan så får dom en groddblandning på massa olika nyttiga växter/frukter, som jag har fryst in nu under vintern. Jag brukar ställa en liten tallrik på buren och dom flyger dit och äter upp groddblandningen, dom tycker att det är riktigt gott :) 

Jag har oftast en stäng med olika frön/sorter/frukt osv, och ibland också en hirskolv fast det var ett tag sedan nu eftersom jag inte hittar några på djuraffärerna ;)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

MoaL
2008-11-29 21:02
0

Be djuraffären beställa hem hirskolvar då. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Allamej
2008-11-29 22:02
0

Hirskolvar finns ju på vanliga mataffärer också, i djurhyllan :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MoaL
2008-11-29 22:12
0

Precis.. Fast jag tycker att de som djuraffären beställer hem är både fräschare, större och bättre. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Sweelin
2008-11-30 02:14
0

Ja, jag hittade inte på djuraffärerna men då jag gick till City Gross så var det en fin liten påse där med demFlört Lite underligt det där.. :P

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Grabbarna-A]
2008-11-30 19:24
0

Mina äter det mesta som jag äter. Dom älskar banan och apelsin samt pasta och ris. Igår åt dom risifrutti. Fegis satt då i sin buröppning, Grå på pinnen utanför och Knaso på skeden som jag matade dom med Oskyldig.

Genie
2009-01-19 15:50
0

Hej ny här på forumet. Jag har haft mycket fågel förr. Min dotter hade undulater. parakiter m m o jag kanarier, finkar, samadiner m m. Men det är nog 20 år sedan nu.

Men nu har jag fått två undulater, den ena för 2 veckor sedan o nu i helgen en kompis. Ungar båda två.

Men nu minns jag inte allt om maten just. Hur är det med äpplen, hemodlade givetvis eftersom alla andra är så besputade. Är äpple för starka för dem eller kan man ge bitar?

Kul med en sida för undulater, kommer att  kika in då o då. Tacksam för alla bra tips ni kommer på.

Hopi
2009-01-20 17:53
0

Jag brukar ge mina äpple, banan, hårt bröd, mjukt bröd bla. Och när våren kommer blir det ju naturligtvis lite olika grönt som maskrosblad o blommor, gräs, nate osv.

hulahula
2009-02-21 16:30
0

Min uppskattar verkligen när man sätter in en ny kvst i buren från en vinbärs buske… med lite bär och löv som dom kan knaga på… Det är mkt uppskattat!! Flört