Vingen hänger
Jag har sex undulater och upptäckte häromdagen att ena vingen hänger lite på en av dem. Tänkte att det var tillfälligt men han har fortsatt sitta så. Han flyger inte lika mycket som de andra utan sitter mest still, men han KAN flyga. Flyger ända upp till gardinstången t ex. Bör man undersöka det hos veterinär även om han kan flyga? Eller kan det läka av sig själv? Till saken hör att jag inte tror att det finns fågelkunniga veterinärer någonstans nära oss. Kanske 10 mil bort… Bor i Dalsland nära Uddevalla/Vänersborg/Trollhättan.
Man kan alltid ringa och fråga vad man ska göra. Det kostar inget och är alltid bra att göra ifall att!
Gjorde det och de vill att vi kommer och visar fågeln. Har tid i eftermiddag. Samtidigt påtalade de att de inte är fågelexperter, då får man åka till Blå Stjärnan i Göteborg. Men de tyckte att något så här "simpelt" bör de kunna ta hand om. Så jag får se vad det mynnar ut i…

Håller tummarna att det går bra!!!!
Veterinären undersökte bägge vingarna noggrant och frågade massor av intelligenta frågor. Hon såg ju att vingen hängde, men hon hittade inga skador, svullnader eller annat. Ingenting. Han flög också när han var där, fast det såg ansträngande ut. Hon sa också att hon känt att han hade bra "hull" och att han får i sig mat bra. Hon rådde oss att hålla honom inne i buren en vecka så han fick vila sig. Nu har han suttit inne i tre dagar och jag ser ingen skillnad. Men men, mer kan vi inte göra än vänta några dar till. Sen är det ju som det är.
#4 Vi får hoppas på det bästa! Men det verkar lite lurt det där…
Men jag tror att det blir bättre snart :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Han kanske helt enkelt har sträckt sig.. Då blir det ju bättre av vila! Håller tummarna att han blir bra!

Hur har det gått???? Nån förbättring?? Hoppas det!!