Har ni
hört om svan-kvinnan? hon hade en etta full med svanar i stockholm
Jag har hört om henne, såg även det på TV. Hon påstod att hon tog in de för att de var skadade och skulle låta de bli friska och sedan släppas ut, och sen blev det bara fler och fler… om det var sant eller inte kan jag dock inte säga nånting om. Djurplågeri var det iaf!
hur *asen kan man f¨nga in typ 7 svanar?
#2 Jadu, Borde ha funnits gott om svanar där
Är inte svanar rätt elaka? Stor! :o Hon borde ha slitit med näbbar och klor för att fånga in dem :S
Eller kanske bara använt en spruta
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
hon bar nog in dem
haha åh herregud, så att ha svanar instängd i sin lilla lägenhet och påstå att dom är "sjuk" är inte det djurplågeri?
Snacka om besatt av svanar
Det är väl bra att hon fortfarande söker upp svanar och åker in med dem till veterinären, men att ha dem hemma i lägnheten börjar väl bli lite väl överdrivet?
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Hon var snäll tog hand om skadade fåglar. men det blev visst lite fel
En typisk djursamlare. Hon börjar i all välmening med att hjälpa djur och sedan går det av någon orsak överstyr, och djuren får lida.
Svan kvinnan är med i min Msn någon som vill prata med henne hör av er då.
Jag anser att ingen ska ta hand om ett skadat djur på eget bevåg. Många vet inte exakt hur skadan bör hanteras, eller ger fel foder, och vet inte ens exakt vilket djur de fått in i hemmet. Det finns en lag som säger att vi får ha vilda djur i 48 eller 72 timmar, det för att inom den tiden borde man ha hunnit kontakta en viltvårdare eller annan instans som kan ta hand om djuret. Det är det mest humana - att överlämna till kunnigt folk, som vet exakt vad de gör, har erfarenheten och resurserna till det.
Paulina