När börjar han "prata"?
Hej hej! Blev undulatägare igen till en liten kille på kanske 7 veckor. Han flyttade hem till oss igår och är knäpptyst. Är mest nyfiken över när han börjar snacka? Har tidigare aldrig haft bara en utan runt 30 samtidigt..
Men nu kände vi att vi ville bli undulatägare igen men började med 1 liten kille!

Ps! Jag är ingen nybörjare, jag har bara aldrig haft 1 undulat innan. Negativa kommentarer kan ni behålla för er själva för jag vill bara ha svar på min fråga. Kram kram!
Kommer inte ihåg men min fågel sa inte ett knyst när jag hämtat honom, han satt på samma ställe hela natten. Men det tar väl nån dag skulle jag tro, om han får lite lugn och ro så börjar han nog småprata lite snart iaf :)
Får man fråga varför du bara skaffade en? De är ju bättre med två eftersom de är flockdjur :) även om jag själv bara skaffade en, men då visste jag inte bättre. Nu är de två och kommer förhoppningsvis snart bli fem :)
Hej! Han började prata lite smått ikväll 
Anledningen till att vi bara har honom nu är för att vi vill få honom tam först innan vi skaffar oss en kompis till honom.