Nästa söndag!!!
Nästa söndag beger jag och 2 kompisar oss till Burträsk och köper pippi! :) Jag längtar…
Jag har däremot bestämt att jag väljer den jag klickar med, inte nödvändigtvis en grön så länge vi klickar.
Pookie är ju så tam som det går att få dom nu så att få den nya lika tam kommer ju inte att vara lika svårt men det är en fördel om den är snäll ifrån början :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vad kul, grattis! :D Hoppas du klickar med någon nu då ;) Lägg gärna upp en bild på din sötnos sedan!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Givet :) Jag kommer nog att ha med mig kameran för att fota i fågelrummen också :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hur mycket kostar en undulatunge där då? :)
Ungar kostar runt 300 kr tror jag men jag är inte specifikt ute efter en bebis… hellre en ung vuxen :)
Då är ungarna rätt billig då :) Ska du köpa en handtam eller? :)
Det får bli den jag klickar med :) Jag har en tendens att fasta med varelser som ingen annan gillar… från hästar till hundar till katter och undisar..
Men klickar jag med en som är tam redan så blir jag glad :) Visserligen älskar jag min Pookie men allvarligt… jag svor över henne hela sommaren för att hon var en sådan bitch.
Det är ju bara senaste månaderna som vi har varit polare ordentligt :) Men hon har alltid satt sig på handen när hon varit ute och flygit dumt :D
Haha, ja, honorna är ofta riktiga bitchar :D Vinnie bestämmer över mina två hanar, och Eskil som är ihop med henne smörjer verkligen och varje gång hon jagar iväg honom så kommer han småkvittrande tillbaka och putsar henne ;)
Fast honorna har lite extra personlighet istället :)
Lycka till på söndag och hoppas att du hittar någon som det klickar med. Har dom många till salu?
Dom har en hel del ja :D Jag vet inte exakt hur många men som det lät i telefonen så var det ett gäng…
Oj oj…. nu är det snart dags att fara och jag har redan börjat nojja mig över introduktionen..
Ni vänliga självar här, kan ni berätta hur ni gjorde?
Jag är helt övertygad om att hon har träffat andra undulater tidigare men att hon sen blev utsläng så fort hon kunde flyga. Den nya pippin kommer att vara van sedan kläckning att ha en stor flock.
Hur gör jag? När vi kommer hem?
Hemma nu. Han är så otroligt fin men blyg den stackarn…
Vilken söt liten kille. Hur gammal?
4-5 månader tror vi :)
Otroligt fin! Vad har ni döpt honom till? :)
#10 Låt han vänja sej i några dagar i buren först, och he burarna bredvid varandar sedan så att dom får hälsa lite :)
Prova sedan att släppa ut honom i flocken, eftersom dom redan har "hälsat" på varandra genom burgallret. Men hur många undulater har du? Ju fler desto bättre tror jag eftersom han har en större chans till en kompis.
Jag vet tyvärr inte mycket om sånt här, jag låter dem hälsa på varandra redan andra dagen, och det har ju gått bra. Men det är ju mitt sätt…
Grattis till lillkillen :)
Frankie Boy heter han :)
Han är inköpt enbart som sällskap till min hittepippi Pookie :)
Han är inte bitig men inte tam.. så det är tillbaka till tamträning igen :)
#15 Nej så sött! :D Om jag ska vara ärlig så tycker jag att själva tamträningen är det jobbigaste med att ha undulat ;)
Den enda jag lyckades få tam var Miko, men hon är ju död nu. Har bara tre otama undulater kvar och det är inte speciellt kul :/
Jag vet inte ens hur jag sak få dem tam… Lättare med en undulat!
Jag tror det kommer att bli enklare med Pookies hjälp… han ser ju att hon vågar och om jag har tur så är han en härmapa :) Annars blir det många timmars sittande och småpratande med denna herre :)

#17 Frankie är jättesöt! Jag gillar gula spangles.
"lättare med en undulat"
#16 Lättare att få en deprimerad fågel besatt av mänsklig sällskap snarare. De MÅSTE ha sällskap och de tar vad som helst i ren desperation om de inte har vänner, vilket vissa felaktigt uppfattar som någson slags tillit när det egentligen handlar om att den försöker undgå att bli galen av sin isolering.
Som tur är är det olagligt att ha ensamma undulater numera.
här finns f.ö en artikel om varför man inte ska ha ensamma undulater
Du kan säkert få dina undulater tama bara du ger dig sjutton på det! 
Själv tycker jag tamträningen är det minst jobbiga, visst, i vissa fall tar det tid. Men de timmar per dag som ägnas åt städning, utfodring, att lära sig mera, att bygga leksaker, gym och liknande är betydligt jobbigare. Även om det är kärt besvär.
Här finns en artikel om hur man får sina undulater tama och en om hur man kommer vidare i tamträningen
Lycka till! :D
#18 Det var pga. av det du nu skrev som jag var så desperat på att få en kompis åt Pookie.
Hon må vara underbart tam men jag är ingen undulat.. jag kan inte göra de saker som en undulat kan… och när hon började försöka mata mina glasögon så var droppen nådd.
Därför har jag låtit bli karantänen… Jag som råttmänniska vet ju att den är nödvändig och varför men inte ens råttmänniskor låter en råtta sitta ensam bara för att hålla karantän. Man brukar göra som så att om man inte köpt 2 så "offrar" man en av den befintliga flocken att hålla den nya sällskap.
Men i detta fallet så var det inte befintlig flock. Bara en ensam lite tös som längtade efter sällskap.
Så, jag har ingen karantän mellan dessa. Dom ungås just nu genom galler för att vänja sig vid varandra. För det är bara dom två och jag har inga direkta planer att utöka flocken. Men gör jag det så blir det med 2 och då sitter ingen ensam :)
#18 Ja, det är nog lite lättare med en undulat tycker jag! Jag har tre undulater så jag har inte direkt någon deprimerad och ensam…
Jag går ju i skola om dagarna, rider och gör läxor så det finns inte så mycket tid till tamträning. Men eftersom alla mina tre undulater är rädda för mej så blir det ju lite svårare.
Bygga leksaker och gym gör jag inte, eftersom jag inte har möjligheten, kunskapen eller redskapen till det. Så det svåraste för mej är tamträningen eftersom dom sedan blir rädda för mej igen.
Jag ska läsa undulatportalens artikel nu, så att jag kan se hur jag ska göra. Tack och bock ;)
# 19 Mina matar mig oxå och dom är 3 st…