Ny här
Hej alla!
Är "ny" här på undulater.ifokus. Är mest aktiv inne på iller- och bodyart.ifokus.
Blev medlem här nu då jag och min sambo går i funderingarna att skaffa en liten undulat :)
Jag har tidigare haft en undulathona vid namn Flax när jag var yngre. En helt otrolig underbar liten individ. Hon var verkligen tam och väldigt gosig. Men samtidigt lite knäpp på sitt eget vis (Hon var den enda överlevande av äggen då en katt välte ned buren hos uppfödaren, så vi brukade skoja om att det var därför hon blivit som hon var då hon "skakats om" i ägget) ;) Hon brukade få för sig att ta en upptäcktsfärd genom att flyga ett varv runt huset, men hon kom tillbaka. Sedan när vi flyttade så fick hon för sig det igen, denna gång var hon borta över en natt. Hittade henne kvittrandes i en gran dagen efter och hon följde med hem. Så speciell var hon verkligen.
Oj då, vilket långt inlägg det blev. Ville bara dela med mig lite. Ni lär nog få följa vår resa i jakten på en undulat.. =)
Släppte ni ut undulaten?
Hur vågade ni det?
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
nej hon lyckades rymma
Oj, va kul att hon kom tillbaka. Min fågel skulle nog inte komma tillbaka om han rymde, känns det som. Han kanske skulle följa med hem men han skulle nog inte hitta hem själv, eftersom han nog skulle bli rätt förvirrad där ute.
Haha, mina skulle sticka direkt
Vad skönt att hon kom tillbaka!
Välkommen till Undulater iFokus föressten! Glömde säga det…
Kul att ha dig här! :)
Välkommen! :D
Nu har vi fått en ny familjemedlem! Det blev en nymfparakithanne som nu går under namnet Rocco:)
(fel forum?!)
Nej det tycker jag inte :) Visa bild! Hur gammal är han?
Här e den första bilden på honom. Han ska vara 9 veckor enligt djuraffären (?)
Äsh, bilden kom inte med.
Får ett felmeddelande, försöker å lägga in den senare.
Haha, guud vad söt han är! :D Jag tycker egentligen att nymfparakiter är läskiga, men Rocco är ju fin! ;)
Han ser ung ut så han borde vara 9 veckor :)
#12 hehe jag oxå. det var sambons ide att skaffa en nymf istället för undulat. och denna krabat fångade våra hjärtan, så som det ska va :)
Ja, han ser ju charmig ut!