Hjälp tror att det är ägg på G
Hej min hona och hane tror jag nyss har parat sig senast jag såg så ramlade dom ner men då jag inte är hemma mellan 11-15 då jag jobbar så vet man aldrig om dom lyckats. Men jag undrar nu då honan siter i ett hörn utav burren med tjärfjädrarna upp att hon kanske snart skall lägga ägg hon har gjort det ett par dagar nämligen men fungerar en skokartong eller bara en vanlig pappkartong till ägg läggning?
Köp en holk och häng på buren. Ungarna behöver lugn och ro, värme och inget starkt ljussken.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jo det hadde varit det bästa men då jag tror att äggen hinner komma innan jag får tag på någon då jag måste beställa en holk för jag vet att att inga utav mina djur butiker i min närhet har fågelholkar fungerar som sagt att jag bara ställer in en tom kartong av någon form för denna gången så får jag beställa en till nästa gång det händer.
Men att hon sitter på botten på ett sådant sätt i ett hörn är ett tecken på äggläggning inget annat?
Svårt att svara på. Ring och fråga en veterinär.
Lägger hon ägg är det bara att kasta dem.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag rekommendrar emot att du häckar dina undulater. Mycket som kan gå fel om man inte är påläst innan.
Flytta lite på henne och se om hon är rund om rumpan, då kan det vara ägg på gång. Annars kan hon ha värpnöd (ägg som sitter fast) och då behövs veterinär.
Ett annat sätt att se om hon ska ha ägg är att kolla på hennes bajs. Lite större, vattnigare bajs brukar indikera att det är (något fel om det inte är en hona) ägg.
Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här
Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.
Medarbetare på sajten undulater