undulat
min undulathane 10 år gammal blev i går ensam, nu ropar han hela tiden efter sin kompiss.
D skulle vara utmärkt om det fanns en äldre undulat som är i samma situation som kunde flytta till oss
MVH kamo
Det vore bra om du talade om var ni finns någonstans.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#2: Ett tips är att söka hos "Omplacering Papegojor & andra fåglar"-gruppen på Facebook. Ingen försäljning sker där och det finns alltid någon fågel som söker ett nytt hem.
Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här
Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.
Medarbetare på sajten undulater
- Redigerat 2024-09-06 14:03 av Nilinthil
Hej Kamo!
Jag har en 10-årig hanne som också blivit ensam, han är engelsk undulat så lite större modell. Frisk och kry och varit väldigt snäll med mina tidigare undulater. Han är inte handtam, men har alltid följt de andra fåglarna i flocken och kan rutinen med att sova i buren på natten 😊
Jag bor i södra Stockholm och kan ev. ordna med transport till er.
Kan han vara intressant för dig?
Mvh Fanny
#4: Hej Fanny
jag är intresserad men om din undulat är större vet jag inte varann känner sig underlegen. Skulle jag kunna titta ?
Hur kommer vi överens jag bor också i södra Stockholm
MVH Kamo
#5: Hej! Du får gärna komma och titta om du vill :)
Jag skickar mitt telefonnummer till dig som ett privat meddelande, så tar vi det därifrån. 😊
Mvh Fanny
#5. Jag har haft många undulater genom åren och aldrig märkt att de brytt sig om storleken på varandra.
En gång tog jag emot en liten fullvuxen kille, har aldrig sett en sådan liten undulat innan men han var den kaxigaste i hela flocken!😁
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!