Undulater iFokus

Undulater

Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 108 ggr
FabbeB
0

Varför leker de inte?

Hej, mina två undulater leker inte med något de sitter bara p0 nästan samma pinne hela dagarna enda tills de ska sova, men de äter och så. (Jag har bara haft de i 3 dagar) Tacksam för svar😁

Mvh Fabian

Fridaaaa
0

Hur stor bur har du?
Vad har du i buren?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FabbeB
0

#1: Uppfödaren sa att man skulle ha de i en mindre bur första veckan, så den lilla ser ut såhär:

FabbeB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den lilla buren

FabbeB
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den stora buren, ignorera all inredning de bara hänger där(:

Fridaaaa
0

#3 Hade flyttat över dem till den stora, man behöver inte ha dem i liten bur först.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nilinthil
0

Så länge den mindre buren är laglig så hade jag låtit dem suttit kvar där tills dem finner sig till ro. Allt är nytt och det har bara gått tre dagar. Att byta bur och hålla på kan stressa dem ännu mer.

Kanon fin stor bur iallafall! Jag hade tagit ta bort eller klippt leksaker som har små trådar som undulater gärna äter på som kan fastna i krävan.

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här

Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.

Medarbetare på sajten undulater

• Redigerat 2023-08-07 08:18 av Nilinthil
FabbeB
2

#6:Tack för alla fina svar! Jag ska ta bort alla trådiga leksaker, de går bättre nu med Sammi och Neo (undulaterna)
Igår gick båda upp på min hand utan något mat eller sånt(:

(Lilla buren är laglig)
Mvh Fabian😁

FabbeB
3

Hej igen! Jag har bestämt mig för att skaffa ett undulat-rum där deras bur står men är alltid öppen så att de kan flyga fritt inne i rummet (kmr såklart också ta ut de I resten av lägenheten också)

Mvh Fabian😁